title
کد خبر: 245825
00
عرضه نوار تست قند خون فقط در داروخانه ها مجاز است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توزیع و عرضه نوار تست قند خون از طریق داروخانه ها، خبر داد و گفت: اجرای کامل طرح اصالت سنجی در داروخانه ها برای کالای نوار تست قند خون الزامی می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر نسیبه یوسفیان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جهت جلوگیری از اختلال در توزیع و سهولت دسترسی عموم مردم به اجرای کامل طرح کنترل اصالت، توزیع و عرضه نوار تست قند خون با همکاری شرکت‌های پخش تجهیزات و ملزومات پزشکی، صرفا از طریق داروخانه ها، مجاز است.

وی با بیان اینکه هرگونه عرضه نوار تست قند خون خارج از روال تعریف شده به عنوان تخلف محسوب می شود و قابلیت پیگرد قانونی دارد، تصریح کرد: اجرای کامل طرح اصالت سنجی در داروخانه‌ها برای کالای نوار تست قند خون الزامی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: تمامی تامین کنندگان نوار تست قند خون موظف به ثبت اطلاعات فروش خود در سامانه انبار مجازی بوده و هم چنین، همه شرکت‌های تامین کننده دستگاه و نوار تست قند خون نیز موظف به درج قیمت مصوب بر روی کالاها هستند.
 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز