title
کد خبر: 245440
00
تصویری زیبا از سحابی زنبق و ستاره داغ و جوان درون آن

این ابرهای کیهانی در فاصله 1,300 سال نوری از ما در یک بستر‌ ستاره‌ای مساعد در صورت فلکی قیفاووس به‌وجود آمده‌اند. NGC 7023 که «سحابی زنبق» (Iris Nebula) نیز نام دارد، تنها سحابی‌ نیست که اشکالی از گل‌ها را ایجاد می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، این تصویر تلسکوپی عمیق، طیفی از رنگ‌ها و هارمونی‌های سحابی زنبق را نشان ‌می‌دهد که در میدان‌های اطراف غبار میان‌ستاره‌ای وجود دارند. مواد غبارآلود سحابی، ستاره‌ داغ و جوان درون «زنبق» را فراگرفته است. رنگ آبی غالب این سحابی بازتابی درخشان، ویژگی ذرات غباری است که نور ستاره‌ها را منعکس می‌کنند.

رشته‌های مرکزی این سحابی به رنگ قرمز کم‌رنگ می‌درخشند، زیرا برخی از ذرات غباری به‌طور مؤثر تابش فرابنفش نامرئی ستاره را به نور قرمز مرئی تبدیل می‌کنند. رصدهای فروسرخ نشان می‌دهد که این سحابی حاوی مولکول‌های کربن پیچیده‌ای به نام PAH است. گلبرگ‌های آبی و غبارآلود سحابی زنبق حدود 6 سال نوری وسعت دارند.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز