title
کد خبر: 245005
00
با رایحه درمانی آشنا شوید

مهمترین نکته در رایحه درمانی و استفاده از اسانس‌ها این است که به جهت ایجاد تحریکات شدید پوستی و مخاطی این ترکیبات هیچگاه نباید به صورت خالص مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش بهداشت نیوز، مهمترین نکته در رایحه درمانی و استفاده از اسانس‌ها این است که به جهت ایجاد تحریکات شدید پوستی و مخاطی این ترکیبات هیچگاه نباید به صورت خالص مورد استفاده قرار بگیرند. برای استفاده از اسانس‌ها باید آنها را با روغنهای گیاهی رقیق نمود.

اصولاً اسانس‌ها از نوع روغنی بوده و درآب حل نمی‌شود و فقط مقدار بسیار کمی از آنها می‌تواند لابلای مولکولهای آب قرار گیرد و عرقیات طبیعی از آنها بدست آید.

روغن های رقیق کننده اسانس‌ها به نام روغن حامل پایه، باید بدون بو باشند تا بوی اسانس‌ را تحت تاثیر قرار ندهد.

مهمترین روغن‌هایی که به این منظور استفاده می‌شوند شامل روغن‌های بادام، زیتون بدون بو، آواکادو، گل مغربی، روغن هسته‌‌زردآلو، روغن ژوژوبا، روغن هسته انگور و روغن جوانه گندم هستند.

این روغن ها سبک بوده و قابلیت جذب آنها در پوست خوب است. البته بعضی روغن ها مانند روغن سیاه دانه که خود دارای اثرات دارویی میباشند، می‌توانند به عنوان حامل مورد استفاده قرار گیرند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز