title
کد خبر: 243728
00
میزان انجام فعالیت بدنی برای داشتن قلب سالم

سبک زندگی بی‌تحرک یکی از مهم‌ترین عوامل خطر برای بیماری قلبی است، بنابراین هر نوع ورزش منظم از جمله پیاده‌روی مفید است.

بیشتر بزرگسالان برای کاهش خطر بیماری قلبی خود نیاز به پیاده‌روی سریعتر از 3 مایل در ساعت (20 مایل) دارند. یکی از راه‌های تعیین سرعت ایده‌آل این است که ضربان قلب خود را با یک ردیاب تناسب اندام یا ساعت هوشمند در حین پیاده‌روی پایش کنید.

روش دیگر برای تعیین اینکه آیا فعالیت بدنی شما به اندازه کافی قوی است یا خیر، انجام تست گفتگو است. 

یک پیاده‌روی با شدت متوسط باید شما را قادر به ادامه مکالمه کند، اما نتوانید آواز بخوانید. اگر قصد دارید سطح فعالیت شدیدی داشته باشید، همچنان باید بتوانید چند کلمه را در یک زمان بدون مکث برای نفس کشیدن صحبت کنید.

 اگر برای صحبت کردن بیش از حد تنگی نفس دارید، ممکن است سطح شدت شما خیلی بالا باشد.

همچنین ممکن است متوجه شوید که سرعت شما روزانه متفاوت است. اگر در اثر فعالیت شدید روز قبل احساس خستگی یا درد می‌کنید، خوب است روز بعد سرعت خود را کاهش دهید. هدف این است که بعد از ورزش احساس بهتری داشته باشید، و نیازی نیست در آن زیاده‌روی کنید.

سرعت و شدت به سطح آمادگی جسمانی شما بستگی دارد. شدت نسبی است. پیاده‌روی سریع برای یک نفر ممکن است برای دیگری خیلی سریع یا کند باشد.

 اگر قبلاً به طور منظم پیاده‌روی می‌کردید، ممکن است متوجه شوید که مسیر معمولی شما نسبت به گذشته آسان‌تر شده است.

 اگر متوجه شدید که قدم زدن در اطراف پارک مورد علاقه‌تان کافی نیست، چندین کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا شدت را افزایش دهد.

یک شیب اضافه کنید

روی تردمیل می‌توانید قبل از بازگشت به شیب و سرعت معمول خود، یک یا دو دقیقه با شیب بالاتر راه بروید. اگر مسیر پیاده‌روی دارید، می‌توانید مسیر خود را به گونه‌ای تغییر دهید که برخی از تپه‌ها را شامل شود.

اضافه کردن فواصل سریع‌تر

روی تردمیل یک یا دو دقیقه با سرعت بیشتر راه بروید، سپس به سرعت معمول خود برگردید. اگر در اطراف منزل خود پیاده‌روی می‌کنید، چند بلوک سریع‌تر راه بروید، سپس به سرعت عادی خود بازگردید.

 مراقب افزایش سریع سرعت خود باشید، زیرا ممکن است منجر به خستگی یا آسیب شود. به تدریج سرعت خود را در طول زمان افزایش دهید. 

به یاد داشته باشید که مسابقه نیست، بلکه در مورد بهبود سلامت شماست. بهتر است که یک سرعت ثابت و راحت داشته باشید که بتوانید آن را برای مدت زمان مشخصی ادامه دهید تا اینکه سریع حرکت کنید و سریع خسته شوید.

بزرگسالان به 150 دقیقه ورزش متوسط یا 75 دقیقه ورزش شدید در هفته نیاز دارند. اگر نمی‌توانید یک زمان 30 دقیقه‌ای بدون وقفه برای پیاده‌روی پیدا کنید، می‌توانید از راه رفتن کوتاه‌تر و فواصل مکررتر مانند دو پیاده‌روی روزانه 15 دقیقه‌ای بهره‌مند شوید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز