title
کد خبر: 243147
00
بیماری عفونی که ظرف 2 تا 7 روز کل غضروف مفصل تخریب می کند

آرتریت عفونی( التهاب مفاصل عفونی) به چه علتی ایجاد می شود؟ آیا این بیماری خطرناک است؟ در صورت ابتلا به این عفونت، آیا نیازی به جراحی وجود دارد؟ آیا این بیماری قابل درمان است؟

به گزارش بهداشت نیوز، در این نوع آرتریت عامل بیماری باکتری یا ویروس است که از طریق خون یا از طریق زخم به داخل مفصل راه می یابند و پس از تکثیر، ایجاد التهاب مفصل می کند. در این آرتریت هر چهار علامت التهاب به جز مفصل را مشاهده می کنیم.

مفصل زانو و لگن شایع ترین مفاصلی است که دچار آرتریت چرکی می شود. اغلب آرتریت های چرکی باید تحت جراحی چرک تخلیه شود و همزمان آنتی بیوتیک قوی داده شود. در آرتریت چرکی گاهی بیمار تب می کند و حال عمومی بیمار بد می شود. در صورتی که مفصل به سرعت نجات داده نشود عامل عفونی شروع به تخریب غضروف مفصلی می کند و ظرف مدت ۲ تا ۷ روز کل غضروف سطح مفصلی تخریب می شود.

در صورت تخریب غضروف مفصلی هرگز جای آنرا غضروف هیالن نخواهد گرفت و مفصل فرد تا آخر عمر ناقص خواهد بود  بنابراین تشخیص و درمان به موقع آرتریت چرکی بسیار مهم است. در صورت درمان دارویی و جراحی به موقع مفصل تقریبا درمان خواهد شد. آرتریت چرکی بیشتر در بچه ها اتفاق میفتد. گاهی تنها علامت آرتریت چرکی هیپ بچه ها فقط لنگیدن است. ارجاع سریع آنها به متخصص می تواند عواقب تأخیر را نداشته باشد.

منبع: سیناپرس

*دکتر علی یگانه، جراح و متخصص ارتوپدی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز