title
کد خبر: 242858
00
اسپرسو از این بیماری شایع جلوگیری می‌کند

یافته های یک مطالعه تحقیقاتی جدید توسط محققان انجمن شیمی آمریکا نشان داد: ترکیبات اسپرسو می ‌تواند با مهار کردن تجمع پروتئین تاو در مغز، از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

به گزارش بهداشت نیوز، اسپرسو درواقع نوعی روش تهیه نوشیدنی قهوه می ‌باشد. به این صورت که آب داغ به مدت ۳۰ ثانیه، با فشار زیاد از بین ذرات قهوه آسیاب شده عبور کرده و عصاره قهوه گرفته می‌ شود که خروجی آن، یک مایع غلیظ و سیاه ‌رنگ است. اسپرسو، بالاترین میزان کافئین را در میان انواع دیگر قهوه دارد.

نتایج تحقیقاتی اخیر نشان داد:قهوه می تواند با پیامدهای مفیدی برای برخی بیماری های عصبی از جمله اختلال آلزایمر، مرتبط باشد. اگرچه علت دقیق ایجاد این بیماری هنوز نامشخص است، تصور می شود که پروتئینی به نام تاو نقش مهمی در شروع و پیشرفت آن، ایفا می کند.

در افراد سالم، پروتئین‌ های تاو به تثبیت ساختارهای مغز کمک می‌ کنند، اما در موارد خاص، مانند بیماری آلزایمر، این پروتئین ‌ها می ‌توانند در مغز تجمع یافته و مشکل ساز شوند.

برخی از محققان پیشنهاد می کنند: جلوگیری از این تجمع، می تواند به کاهش علائم آلزایمر بی انجامد. به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در این مطالعه به دنبال پاسخ به این سوال بودند که آیا ترکیبات موجود در اسپرسو می ‌توانند از تجمع تاو جلوگیری کنند یا خیر.

بر اساس نتایج به دست آمده، با افزایش غلظت عصاره اسپرسو، فیبریل ‌های تاو کوتاه ‌تر شده و ورقه ‌های بزرگ ‌تری تشکیل نشد. به گفته محققان، فیبریل های کوتاه شده برای سلول ها غیرسمی بوده و منجر به افزایش تجمع پروتئین های تاو نشدند.

دانشمندان اظهار داشتند: تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، با این حال یافته‌ های اولیه ما می ‌توانند راه را برای توسعه و طراحی سایر ترکیبات زیست فعال برای مبارزه با بیماری ‌های عصبی، از جمله آلزایمر، هموار کنند.

 یافته های تحقیقاتی این مطالعه در مجله Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شده اند.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز
آخرین اخبار
  • آیا انتقام همان عمل انتقام‌جویانه‌ای است که مردم از نظر اخلاقی محکوم می‌کنند یا یک لذت است؟
  • چگونگی تبدیل نظریه علوم انسانی به فناوری نیاز امروز جامعه است
  • نگاه خیره و جالب کارشناسان عربی به گفتگوی امیرعبداللهیان و کمال خرازی+ عکس
  • حرکت عجیب جوان گنابادی در گذشته باعث تعجب همه شد+عکس
  • به دوش گرفتن کشتی گیر سنگین وزن توسط ستاره تیم ملی کشتی فرنگی فقط برای تمرین+ عکس
  • الزام کلیه مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌­ای در حوزه تخصصی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کسب مجوز فعالیت از وزارت بهداشت
  • سند راهبری نقش دانشگاه‌های غیرانتفاعی در حکمرانی آموزش عالی نوشته شود
  • نوشیدن قهوه با معده خالی این ۶ بلا را سر شما می‌آورد
  • تله جمعیتی چیست؟/ اگر در این تله بیافتیم 150 سال طول می کشد تا از آن بیرون بیائیم
  • با این شاخصه ها اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی را تشخیص دهید تا دچار مشکلات پوستی و ریزش مو نشوید
  • تصاویری نگران کننده از ترک‌های کنار نقش رستم در تخت جمشید