title
کد خبر: 242728
00
گیاهی غنی از پروتئین و اسید های آمینه ضروری بدن

تمبر هندی آن از دسته گیاهان گلدار متعلق به زیر خانواده ارغوانیان ، رده دو لپه ای ها می باشد که بومی منطقه هند و جنوب شرقی آسیا است .

به گزارش بهداشت نیوز، این گیاه به عنوان گیاه غنی از پروتئین و اسید های آمینه ضروری بدن، مخصوصا غلات و هم چنین کربو هیدرات برای انرژی و مواد معدنی نظیر پتاسیم، فسفر، کلسیم ، ویتامین C ،ویتامین A و آهن در صنعت دارویی و غذایی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. در بررسی های فیتو شیمیایی نشان داده شده است که حضور بسیاری از ترکیبات فعال مانند ترکیبات فنلی هم چنین اسید های چرب ضروری مانند آلفا لینولنیک اسید و لینولئیک اسید در دانه، ریشه و حتی برگ این درخت به دلیل خواص درمانی بالینی که دارد مورد توجه می باشد.

 بعضی از بهترین فواید تمر هندی، کاهش وزن، محافظت دربرابر سرطان و افزایش سلامت گوارشی هستند. این میوه خمیر مانند با داشتن ویتامین‌هایی مانند ویتامین ث؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاروتن؛ و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم، معدنی از مواد مغذی است.

ایسکمی مغزی ، با تولید رادیکال های آزاد اکسیژن و نیتروژن، سبب تشدید آسیب سلولی می گردد . تمبر هندی از طریق کاهش حجم سکته مغزی و نقص های نورولوژیک اثر حفاظتی در برابر ایسکمی مغزی اعمال کرده و سبب ایجاد پدیده تحمل به ایسکمی می گردد. احتملا این اثر حفاظتی به واسطه حضور ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C و فنلی موجود در عصاره تمبر هندی می باشد که سبب کاهش رادیکال های آزاد تولید شده حین ایسکمی مغزی می گردد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز