title
کد خبر: 241912
00
وجود فقط یک دانشگاه علوم پزشکی در این استان بزرگ نگران کننده است

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: متاسفانه فقط یک دانشگاه علوم پزشکی در هرمزگان وجود دارد، در صورتی که برخی از استان‌های مجاور با این استان دارای پنج دانشگاه و یا دانشکده علوم پزشکی هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ابوالفضل باقری فرد صبح امروز (۱۳ تیرماه) در دیدار با اساتید، اعضای هیأت علمی و مدیران گروه‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، افزود: پیشرفت علوم پزشکی و تربیت دانشجویان در حوزه آموزش مرهون تلاش ها و زحمات شبانه روی اعضای هیأت علمی و کادر آموزشی دانشگاه است و به همین دلیل شیرین‌ترین بخش سفرهای کاری بنده به سایر استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دیدار با اعضای فرهیخته هیأت علمی است.

وی ادامه داد: آموزش دارای یک پویندگی است و با آموزش است که هر روز تکرار می شویم.

باقری فرد با ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه های بهداشت، درمان، تحقیقات و علوم پزشکی، تصریح کرد: علی‌رغم گستردگی و وسعت جغرافیایی استان و همچنین طول بیش از یک هزار و دویست کیلومتر نوار ساحلی از شرق به غرب هرمزگان، متاسفانه فقط یک دانشگاه علوم پزشکی در این استان وجود دارد، در صورتی که برخی از استان‌های مجاور با این استان دارای پنج دانشگاه و یا دانشکده علوم پزشکی هستند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و درخواست های مسئولین استانی اعطای مجوز و تاسیس دانشکده علوم پزشکی با محوریت دو قطب شرق و غرب استان (میناب و بندرلنگه) در شورای گسترش وزارت بهداشت از یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است. امیدواریم با محیا شدن زیر ساخت‌های لازم قدمی در جهت توسعه بخش آموزشی و در نهایت توسعه سلامت استان برداشته شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز