title
کد خبر: 241079
00
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید سرم‌

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از تاکید اعضای این کمیسیون بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید سایر واکسن‌ها و سرم‌ها خبر داد و گفت: کمیسیون بر این موضوع نظارت می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، سلمان اسحاقی در تشریح نشست امروز ( یکشنبه، 28 خردادماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی نحوه هزینه کرد اعتبارات جز 8 بند ( د ) تبصره 4 قانون بودجه 1397 و آخرین وضعیت تولید واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک توسط انستیتوپاستور با حضور رئیس انستیتوپاستور، مسئولان سازمان غذا و دارو، فرهنگستان علوم پزشکی دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش ها خبر داد و گفت: در این نشست مسئولان انستیتوپاستور گزارشی را ارائه و مسئولان حاضر در نشست هم موضوعاتی را مطرح کردند.

وی افزود: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی توجه جدی به مواردی است که به صورت مستقیم با جان و معیشت مردم سروکار دارد و در مورد تجهیزات حوزه بهداشت و درمان کشور و بخش دارویی به ویژه تولید واکسن در برهه ای از زمان با حمایت رهبر معظم انقلاب در خصوص واکسن در مجلس اراده ای برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و داخلی تولید سرم ایجاد شد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: در دوران کرونا برخی از شرکت ها، زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری تولید واکسن کرونا را فراهم کردند و از آنجایی که در حال حاضر به خاطر تحریم های ظالمانه در تامین یک سری از سرم ها و واکسن ها در کشور با مشکل مواجه شدیم بنابراین رئیس کمیسیون در نشست امروز بر ضرورت استفاده از این ظرفیت ها و تقویت زیرساخت ها برای تولید دیگر سرم ها و واکسن های مورد نیاز با تکیه بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین قرار شد سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات این موضوع همکاری کند و انتقال تکنولوژی به عنوان دغدغه ای بین وزارت بهداشت و شرکت های خصوصی مطرح شد البته تفاهم نامه ای بین سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و شرکت های دانش بنیان منعقد شده است.

اسحاقی افزود: در نهایت پس از گفت و گوهای صورت گرفته مقرر شد سازمان غذا و دارو بر تولید و واردات نظارت کند و همچنین روح الامینی به عنوان رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون گزارش پیشرفت کار و دیوان محاسبات هم گزارشی تحلیلی را تدوین و به کمیسیون ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز