title
کد خبر: 240633
01
به این دلیل عجیب رختخواب خود را مرتب نکنید

داشتن یک اتاق خواب مرتب به نشاط روزانه کمک می‌کند اما به نظر می‌رسد رختخواب‌ها هم به نفس کشیدن نیاز دارند.

به گزارش بهداشت نیوز یک متخصص گفت نباید رختخواب خود را در صبح مرتب کنید! او در مورد تأثیر وحشتناکی که این کار می‌تواند روی شما داشته باشد هشدار داد و گفت اجازه دهید تخت‌ها صبح، قبل از مرتب شدن کمی «نفس بکشند».

در طول شب، ملحفه‌های گرم و مرطوب، گرد و خاک را جذب می‌کنند و پس از مرتب کردن تخت در اول صبح، در داخل رختخواب به دام می‌افتند. خانم دی معتقد است که پس از بیدار شدن از خواب، باید پوشش‌ها را برای مدتی کنار بزنید تا هوا در بین آنها جابجا شود.

این کارشناس بهداشت توضیح داد که: «در طول شب ما نه تنها عرق می‌کنیم، بلکه سلول‌های پوستمان هم می‌ریزد و این یک آهنربا برای کنه‌های گرد و غبار و ساس است. آنها مناطق مرطوب و گرم را دوست دارند.»

بنابراین، با مرتب کردن تختخواب خود هر روز صبح، تمام رطوبت و موجودات ریز را به دام می‌اندازید و به رشد آنها کمک می‌کنید. این وحشتناک به نظر می‌رسد، اما واقعیت دارد.

داشتن یک اتاق خواب مرتب به شادابی ما کمک می‌کند اما اگر فرصت ندارید به رختخواب خود یک ساعت زمان بدهید، آن را به حال خود بگذارید و زمانی که به خانه بازگشتید مرتبش کنید. این کار به جابجا شدن هوا و توقف رشد این موجودات مضر کمک می‌کند.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز