title
کد خبر: 240015
00
مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها را بشناسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشستی که با حضور کارشناسان پیشگیری و کنترل عفونت مراکز درمانی استان قزوین برگزار شد، بر بهداشت دست به‌عنوان مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها تأکید کرد.

بله گزارش بهداشت نیوز، دکتر عبدلله کشاورز با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی، نیازمند ایجاد هماهنگی و همکاری در بخش‌ها و واحدهای مختلف است، گفت: با اجرای دقیق برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها می‌توان از انتشار عفونت‌ها پیشگیری کرد و سلامت بیماران، کاهش هزینه‌ها و کاهش اقامت مددجویان بستری را فراهم آورد.  

وی گفت: آموزش و یادآوری رعایت بهداشت دست، باید، پیوسته در نشست‌های آموزشی کارکنان، دانشجویان و ارزیابی‌های مدیریتی در نظر گرفته شود و این مهم، باید در تمام کارکنان به‌عنوان فرهنگ تلقی شود.

گزارش موارد نیازمند ارزیابی مجدد، توسط  نیروهای صف
دکتر کشاورز ضمن قدردانی از زحمات کارشناسان کنترل عفونت بیان کرد که نیروهای شاغل در صف، نسبت به موانع اجرای دستورالعمل‌ها، آگاهی بیشتری دارند؛ پس انتظار می‌رود، مواردی که نیاز به ارزیابی مجدد و بررسی‌های بیشتر دارد را با مکاتبه اداری برای پیگیری‌های بعدی به این معاونت اعلام کنند.

فرزاد رجبی یکتا، مدیر پرستاری دانشگاه هم با تأکید بر اهمیت کار کارشناسان کنترل عفونت، برنامه عملیاتی سال 1402 را تشریح کرد و پیشنهادات کارشناسان حاضر در نشست پاسخ داد. وی برگزاری نشست‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف را بسیار مهم دانست.

این نشست، روز هفتم خرداد 1402 در سالن اجتماعات معاونت درمان و با هدف ایجاد وحدت رویه و تشریح برنامه عملیاتی کنترل عفونت برگزار شد و شاخص‌های کنترل عفونت مراکز درمانی در سال گذشته، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین، بیماریابی، تزریقات ایمن، بهداشت دست و مواجهه شغلی در مراکز درمانی مختلف، تحلیل و با میانگین استان مقایسه شد.

در پایان نشست نیز مقرر شد تا نشست‌های بازآموزی برای گروه‌های مختلف برگزار شود و شاخص‌های کنترل عفونت، طبق زمان بندی اعلام شده، ارسال شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز