title
کد خبر: 239063
00
مزیت‌های عصاره دانه رزهیپ برای پوست

این روزها، استفاده از عصاره‌ها و روغن‌ها برای پوست دیگر به اندازه دهه‌های گذشته عجیب یا استرس‌زا نیست. امروزه می‌دانیم که عصاره‌های باکیفیت و استاندارد نه‌تنها به مرطوب‌سازی پوست‌های خشک کمک می‌کنند، بلکه ترکیبات مغذی و مهمی هم برای پوست دارند. یکی از عصاره‌هایی که طی سال‌های اخیر شدیدا مورد توجه قرار گرفته، عصاره دانه رزهیپ (rosehip) است.

به گزارش بهداشت نیوز،ویژگیهای این عصاره که باعث مراقبت از پوست میشوند عبارتند از:

1. میزان اسیدهای چرب ضروری در عصاره رزهیپ بیشتر از دیگر عصاره‌های طبیعی است 
 

جدای از این‌که عصاره دانه رزهیپ واقعا نقش مثبتی در آبرسانی به پوست دارد، اسیدهای چرب ضروری نهفته در آن هم به کاهش التهاب و حساسیت به نور خورشید کمک می‌کنند. عصاره دانه رزهیپ مقادیر خوبی از امگا3، امگا6 و امگا9 دارد و تحقیقات علمی هم نشان داده‌اند که میزان این اسیدهای چرب در روغن دانه رزهیپ نسبت به عصاره‌های آرگان، مارولا و هسته انگور بیشتر است. 

 

2. برای مبارزه با چین‌وچروک و لکه‌های پیری عالی است 
 

عصاره دانه رزهیپ از جنبه‌های مختلفی برای مراقبت از پوست مفید است، اما بیشتر از همه به‌خاطر خواص ضدپیری و تاثیر مثبتش در روشن‌سازی پوست شهرت دارد. 

 

مطالعات علمی نشان داده‌اند که استفاده منظم طی 4 ماه از عصاره دانه رزهیپ به کاهش چین‌وچروک‌های پوستی و لکه‌های پوستی ناشی از پیری پوست کمک می‌کند، درحالی که اثربخشی خوبی هم برای مبارزه با اسکارها، سوختگی‌ها و ترک‌های پوستی دارد. 

 

3. عصاره دانه رزهیپ برای پوست‌های چرب هم عالی است 
 

اگر به امتحان کردن عصاره‌ها یا روغن‌های مختلف برای پوست تمایلی ندارید، باید بدانید که عصاره دانه رزهیپ ذاتا خشک است و درنتیجه برخلاف دیگر عصاره‌ها، کاملا توسط پوست جذب می‌شود و بافت روغنی و اضافی روی پوست به‌وجود نمی‌آورد. عصاره دانه رزهیپ ذرات کوچکی دارد و به همین دلیل هم به لایه‌های عمیق پوستی نفوذ می‌کند و سریعا جذب می‌شود. 

 

4. عصاره دانه رزهیپ باکیفیت با فشار سرد تولید می‌شود 
 

اگر می‌خواهید از عصاره دانه رزهیپ استفاده کنید، باید دنبال محصولاتی بگردید که با فشار سرد (cold-pressed) ساخته شده‌اند زیرا این روش برای عصاره‌گیری از رزهیپ بهتر عمل می‌کند. اگر این عبارت روی بسته‌بندی محصول انتخاب‌شده درج نشده باشد، یعنی از ترکیبات شیمیایی برای استخراج عصاره استفاده شده و این ترکیبات شیمیایی در روغن نهایی باقی مانده‌اند. پس اگر می‌خواهید از مزیت‌های عصاره دانه رزهیپ بهره‌مند شوید، حتما به این نکته دقت کنید. 

 

5. قرن‌هاست که از عصاره دانه رزهیپ برای محافظت از پوست استفاده می‌شود 
 

شاید بعضی از شما اخیرا با عصاره دانه رزهیپ آشنا شده باشید، اما این ماده قرن‌هاست که توسط بومیان شیلی برای محافظت از پوست در برابر مشکلات و بیماری‌های پوستی کاربرد دارد. درواقع عصاره دانه رزهیپ هم پوست را تغذیه می‌کند و هم نقش مثبتی در روشن‌سازی و صاف‌سازی آن دارد. 

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.