title
کد خبر: 238852
00
چرا بانوان هنگام آرایش چشم دهانشان را باز می کنند؟

احتمالا دقت کرده اید که خانم ها هنگام آرایش چشم هایشان، دهان خود را بی اراده باز می کنند. دلیل این رفتار عجیب به ساختار عصبی صورت انسان باز می گردد که در این گزارش به بررسی اجمالی آن می پردازیم.

به گزارش بهداشت نیوز، وقتی یک نفر در حال آرایش چشمان خود بوده و یا در حال انجام حرکتی روی چشم و مژه ها است، بدون اراده ابروهایش را بالا برده و دهانش را باز می کند. تصور می شود که این واکنش غیر ارادی در نتیجه ساختار اعصاب مغز و صورت ما است که در هنگام انجام فعالیت خارجی روی چشم ها،  دچار تداخل می شوند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد: دو عصب کنترل کننده حرکات کره چشم و پلک ما در قسمتی از مغز بسیار شبیه به عصب دیگری هستند که باز و بسته شدن فک ما را کنترل می کند. بنابراین، این امکان وجود دارد که وقتی دو عصب مسئول حرکات چشم ها در مغز فعال می شوند، عصب باز کننده دهان که در مجاور این عصب قرار دارد نیز تحریک شده و فرد بدون اراده دهانش را باز می کند.

البته در حال حاضر دلیل قطعی این موضوع مشخص نیست و تداخل عصبی فعلا فقط یک نظریه است. توضیح ساده ‌تر ارائه شده از سوی برخی محققان در رابطه با پدیده فوق این است که ما آموخته ‌ایم باز کردن دهان باعث کشیدگی پوست ما می ‌شود. طبیعتا این کشیده شدن پوست، به آرایش کردن کمک می‌کند، بنابراین ما در هنگام آرایش چشم ها، دهانمان را باز می کنیم.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز