title
کد خبر: 238764
00
چرا کودکان دچار نارسایی قلبی می‌شوند؟

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، در تلاش برای تعیین علت یک بیماری نادر که باعث نارسایی قلبی در کودکان می شود، جهش ژنی جدیدی را شناسایی کرده اند که مسئول این اختلال در کودکان شیرخوار است. در ادامه، دانشمندان پس از آشنایی با نحوه عملکرد جهش، از دارویی برای معکوس کردن اثرات آن در سلول های عضله قلبی مشتق از سلول های بنیادی بیمار استفاده کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، یافته های تحقیقاتی نشان داده اند:می توان درمان های جدیدی را با پیوند قلب، که در حال حاضر درمان استاندارد این بیماری در کودکان است، جایگزین کرد.

دانشمندان توضیح داده اند، مطالعات زیادی در رابطه با نارسایی قلبی در بزرگسالان انجام شده اند، با این حال هنوز اطلاعات زیادی در مورد علل ژنتیکی نارسایی قلبی در نوزادان در دست نداریم.

کاردیومیوپاتی اتساع، یک بیماری عضله قلب است که مسئول حدود نیمی از موارد نارسایی قلبی در کودکان محسوب می شود و علت آن اغلب ناشناخته است. کاردیومیوپاتی اتساع، از علل شایع نارسایی قلبی است که می ­تواند منجر به آریتمی قلبی، لختگی خون و حتی مرگ ناگهانی فرد شود. این اختلال حدودا از هر ۲۰۰ هزار نوزاد، یک نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب کاهش توانایی قلب بیمار‌ برای پمپاژ خون می شود.

این جهش ژنتیکی، پروتئینی را در یک ساختار سلولی به نام سانتروزوم تولید می کند که بیشتر به خاطر نقشش در طول تقسیم سلولی شناخته شده است. بدون این پروتئین، سلول های عضلانی در قلب، قادر به سازماندهی منظم و انقباض صحیح نخواهند بود، که این موضوع به نوبه خود بر پمپاژ قلب تأثیر می گذارد.

دانشمندان اظهار داشته اند:این اولین بیماری انسانی ناشی از اختلال در انتقال ساختار سانتروزوم است که معمولاً اندکی پس از تولد اتفاق می افتد. سپس، محققان از داروی C19 برای سازماندهی سانتروزوم ها در رشد سلول های عضله قلب مشتق شده از بیماران استفاده کردند.به گزارش سیناپرس، این دارو سازماندهی سلول‌ های عضله قلب در حال رشد و توانایی آنها برای انقباض را بازسازی کرد.

پژوهشگران اضافه کرده اند: از آنجایی که سانتروزوم ها نقش اساسی در رشد ماهیچه های قلب دارند، درک بهتر این فرآیند، نیازمند تحقیقات بیشتر و توسعه استراتژی های درمانی برای بازسازی قلب، در آینده است.

یافته های تحقیقاتی در مجله Circulation منتشر شده اند.

منبع: سینا پرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز