title
کد خبر: 237819
00
اهمیت به دندان‌های شیری را جدی بگیرید

هرچند که بیشتر والدین بر این عقیده هستند که دندان‌های شیری  نیاز به درمان ندارد، ولی سلامتی دندان‌های دائمی مشروط به نگهداری صحیح از دندان‌های شیری و درمان به موقع آن‌ها است.

به گزارش بهداشت نیوز، مهری قموشی رامندی، کارشناس مسؤول واحد بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت شهرستان آوج ضمن بیان این مطالب تصریح کرد: لازمه پیشگیری از دو بیماری اصلی دندان‌ها، یعنی پوسیدگی و بیماری‌های لثه آگاهی مردم از دو اصل اساسی می‌باشد که اولین آن شناخت عوامل تشدید کننده پوسیدگی دندان ازطریق آشنایی با ساختمان دندان‌ها و بافت اطراف آن‌ها بوده و دومی اهمیت دادن به دندان‌های شیری می‌باشد.
قموشی رامندی با تأکید بر اهمیت پیشگیری بر درمان، آموزش مؤثر را بهترین و آسان‌ترین راه برای تأمین سلامت دهان و دندان افراد جامعه است عنوان کرد و حداقل دوبار مسواک زدن در طول شبانه‌روز را راهکاری ساده در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان دانست.
کارشناس مسؤول واحد بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت شهرستان آوج با اذعان به اینکه مصرف خمیر دندان‌های مختلف، بهتر از مصرف فقط یک نوع خمیر دندان است؛ گفت: باید از شکستن اجسام سخت با دندان پرهیز کرد و ضمن مصرف کمتر مواد قندی، شکلات، آب نبات و شیرینی جات، از خوردن آب یا غذاهای داغ و خیلی سرد همراه با یکدیگر پرهیز نمود.
قموشی رامندی با اشاره به اینکه دهان و اعضای تشکیل دهنده آن، مهم‌ترین عضو در برقراری روابط اجتماعی انسان‌ها با یکدیگر هستند و دندان‌ها نقش بسیار مهمی در این ارتباط دارند، هفته سلامت دهان و دندان که از 23 تا 30 فروردین برگزار می‌شود را فرصتی مناسب برای تأکید بر اهمیت پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان و ارائه آموزش‌های لازم دراین‌خصوص عنوان کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز