title
کد خبر: 237363
00
شناسایی ۲۳ بیمار مبتلا به سل در این استان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اجرای طرح غربالگری سل که منجر به شناسایی ۲۳ بیمار در استان هرمزگان شد خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر عبدالجبار ذاکری صبح امروز (۲۹ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، گفت: طرح غربالگری بیماریابی سل بر روی بیش از ۲۵ هزار و ۷۸۶ نفر از اتباع غیر ایرانی مقیم استان انجام شد که درطی این طرح ۶۸۰ مورد مشکوک شناسایی  و پس از انجام بررسی‌های لازم ۲۳ بیمار مبتلا به سل تایید و  به‌صورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: طرح بیماریابی سل از بهمن  ماه  سال ۱۴۰۱ با هدف شناسایی و درمان بیماران و افراد مشکوک به سل آغاز و تا آخر فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: تیم‌های غربالگری متشکل از مراقبین سلامت، بهورزان و داوطلبین سلامت اتباع غیر ایرانی بودند که به‌صورت فعال به درب منازل اتباع مراجعه و اقدام به بیماریابی و فراخوان به مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت کرد و پرسشگری طرح از اتباع غیرایرانی بالای ۱۲سال انجام شد.

ذاکری در پایان تصریح کرد: تاکنون ۲۵ هزار و ۷۸۶ نفر از جمعیت مورد نظر در این طرح غربالگری شده‌اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز