title
کد خبر: 236709
00
فاصله سنی ایده آل میان  فرزندان چند سال است؟

مدیر گروه  جوانی جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: فاصله سنی ایده آل میان فرزندان دو تا ۴ سال است زیرا بیش از این فاصله سنی امکان اینکه فرزندان بتوانند ارتباط عاطفی خوبی با یکدیگر برقرار کنند کاهش می یابد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمد احمدیان در حاشیه نشست قرارگاه جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا با بیان اینکه بانوان  تا سن ۵۴ سالگی توانایی باروری را دارند اما هر چه ازدواج و فرزند آوری در سنین حدود ٢۵ سالگی رخ دهد به همان میزان مراقبت های بهداشتی و درمانی کمتری نیاز دارند خاطر نشان کرد: بانوانی که مبتلا به برخی بیماریهای زمینه ای هستند نیز توان باروری دارند فقط در دوران بارداری به دلیل حفظ سلامت مادر و جنین از مراقبت های بیشتری باید بهره ببرند.

وی تصریح کرد: اجرای قانون تحدید موالید  به همراه  فرد محور شدن نیروی جوان موجب شده که آمار ازدواج و فرزند آوری کمتر از میزان نیاز کشور باشد و متاسفانه در حال حاضر جوانان در فرایند ازدواج ؛ بیشتر به فکر خودشان  هستند بنابراین مولفه های زیادی در بحث انتخاب همسر مطرح شده است . 

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه تشریک مساعی برای حفظ حریم خانواده وجود ندارد، بنابراین در اجرای قانون جوانی جمعیت باید ارزش های خانواده دوباره در سطح جامعه بازگو شود، گفت: بانویی موفق است که به فرزند آوری به عنوان یک ارزش بنگرد نه اینکه صرفا به دنبال ترقی و پیشرفت در ابعاد شخصی باشد .

وی با بیان اینکه دربعد اجتماعی تا دهه ۶۰ رشد جمعیتی خوبی داشتیم ولی با اجرای قانون تحدید موالید  رشد جمعیت به سمت منفی حرکت کرد، ابراز کرد:  در اجرای قانون جوانی جمعیت برای تمامی ارگانها وظیفه طراحی شده است  و در قرارگاه جوانی جمعیت که به مدیریت استاندار فعالیت می کند هر ارگانی باید در اجرای این قانون یاری گر باشد به عنوان مثال سازمان بیمه گر باید بانوان باردار را تحت حمایت بیمه  ای قرار دهد. 

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه کشور مان با حدود ٨۴ میلیون جمعیت رتبه ١٨ جهان  را دارد و اگر قانون جوانی جمعیت به خوبی اجرایی نشود در ظرف مدت صد سال آینده ٣۰ تا ٣٣ میلیون جمعیت  خواهد داشت که اکثر این جمعیت را افراد سالمند و میانسال تشکیل می دهد، عنوان کرد: این در حالی است که در صد سال اینده کشورهای مجاور جوان ولی کشور ما جمعیت پیری دارد و در بسیاری از موضوعات این پیری جمعیت چالش برانگیز است. 

وی گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب جوانی جمعیت  نیازمند عزم ملی است بنابراین مشارکت همه ارگانها و به خصوص خانواده ها در این موضوع ضرورت دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز