title
کد خبر: 236587
00
از نظر وضعیت درمان کرونا شرایط حاد و بحرانی نداریم

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه با توجه به گزارشات ارائه شده توسط معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت از نظر وضعیت درمان کرونا شرایط حاد و بحرانی نداریم و آمار بستری ها رو به کاهش است، گفت: در این نشست بر ضرورت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خود مراقبتی تاکید شد.

به گزارش بهداشت نیوز، زهرا شیخی  در تشریح دستور کار دیروز (سه شنبه، 15 فروردین ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی وضعیت کرونا در کشور طی 2 هفته اخیر با حضور معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در این نشست، مطرح کرد که آخرین موج کرونا یعنی موج هفتم در آبان ماه 1401 اتفاق افتاد و حدود دو ماه پیش با افزایش کرونا مواجه شدیم و حدود 3 هفته است که با موج جدیدی مواجه هستیم که موارد بستری و به دنبال آن بستری رو به افزایش است همچنین از حدود 2 هفته گذشته تعداد مرگ و میرهای کرونا به دو برابر افزایش و از 3 نفر به 20 نفر رسیده البته خوشبختانه طی 2 الی 3 روز گذشته آمار بستری ها رو به کاهش بوده است.

وی ادامه داد: همچنین شهنام عرشی مدیرکل بیماری های واگیر وزارت بهداشت در این نشست گزارشی از وضعیت کرونا ارائه و مطرح کرد که کشورهایی مانند آمریکا، کره جنوبی، روسیه و فرانسه بیشترین موارد ابتلا به کرونا را دارا هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، یادآور شد: عرشی تاکید کرد که وضعیت قطعی کووید در هفته گذشته روبه نزول بوده و در حال حاضر وضعیت کشور زرد و موجی که در آسیا بود روبه کاهش است و استان های تهران، مازندران، کرمان و اصفهان دارای بالاترین موارد ابتلا طی هفته گذشته و بیشترین بستری نیز مربوط به استان های چهارمحال و بختیاری، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بوده و استان های همدان، قزوین، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد هم بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

شیخی ادامه داد: مدیر کل بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که با توجه به تعطیلات نوروز احتمال می رود موارد مراجعه، مرگ و میر و بستری افزایش یابد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و سبک زندگی سالم مجلس، افزود: سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این نشست، یادآور شد آمار بیمارستانی مراجعان سرپایی از اوایل اسفند افزایش و بیشترین مراجعه مربوط به 23 اسفند و در 7 فرودرین اوج گرفت و به 19 هزار نفر رسید که این میزان تا 13 فروردین کاهش و به حدود 14هزار نفر رسید و امیدواریم که از این مرحله هم بتوانیم عبور کنیم البته با دید و بازدیدهای سال نو بعید نیست موج دیگری را در راه داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: کریمی اعلام کرد  که میزان بستری روزانه از حدود هزار نفر در هفتم فروردین به حدود 600 نفر در 13 فروردین رسیده است؛ وی  همچنین نسبت به وضعیت درمان و تعداد تخت های بیمارستانی انتقاد و خواستار توجه به این موضوع شد و همچنین تاکید کرد که باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خود مراقبتی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت در حال حاضر از نظر وضعیت درمان کرونا شرایط حاد و بحرانی نداریم.

شیخی یادآور شد: نمایندگان هم در این نشست از معاونان درمان و بهداشت خواستار ارائه مشکلات مربوط به حوزه خود به کمیسیون برای پیگیری شدند و تعدادی از نمایندگان نیز از کمبود پزشک متخصص در ایام نوروز انتقاد کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم افزود: اعضای کمیسیون خواستار توجه جدی وزارت بهداشت به اجرای طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع شدند و تاکید کردند که برای اجرا باید تامین زیرساخت ها به ویژه در سطح 2 مورد توجه قرار گیرد./

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز