title
کد خبر: 236532
00
پایتخت سلامت ایران با محوریت پزشک خانواده معرفی می‌شود

دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر لزوم تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» در حوزه سلامت، گفت: در مقوله پزشکی خانواده باید نیروهای بهورز، مراقب سلامت، ماما و نیروهای حد واسط را گسترش دهیم، چراکه مراد از پزشکی خانواده، گسترش شبکه بهداشت است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار نوروزی معاونان، مشاوران و‌ مدیران  ستاد وزارت بهداشت که همزمان به صورت وبینار  با روسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» و تاکید بر تحقق این شعار در حوزه سلامت، گفت: خداوند فرصت خدمت به مردم را به ما عطا کرده است و‌ خدمت خالصانه و صادقانه به مردم، از تکالیف شرعی ما محسوب می شود.

وزیر بهداشت درخصوص اجرای برنامه پزشکی خانواده در کل کشور، اظهار کرد: در سال گذشته پزشکی خانواده را در جمعیت های زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها اجرا کردیم  و امسال درصددیم تا این برنامه را به کل کشور تسری دهیم.

وی ادامه داد: در مقوله پزشکی خانواده باید نیروهای بهورز، مراقب سلامت، ماما و نیروهای حد واسط را گسترش دهیم، چراکه مراد از پزشکی خانواده، گسترش شبکه بهداشت است.

دکتر عین اللهی گفت: پزشک یا بیماری که از کانال پزشکی خانواده خدمت دریافت یا ارائه کند، مشوق هایی دریافت خواهد کرد. برای مثال، میزان خود پرداختی بیماران در این کانال کمتر و میزان دریافتی پزشکان بیشتر خواهد بود.

وی با بیان این که  بودجه این طرح در مجلس  به تصویب رسیده، اظهار امیدواری کرد  روسای دانشگاه ها با جدیت کار را دنبال کنند.

دکتر عین اللهی در پایان اظهار داشت:  درنظر داریم یکی از مناطقی را  که در اجرای برنامه پزشکی خانواده بهتر از سایرین عمل کرده  به عنوان "پایتخت سلامت" معرفی کنیم.

منبع: وبدا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز