title
کد خبر: 236495
00
مصرف این میوه در ماه رمضان، تشنگی، ضعف و بی حالی و یبوست را رفع و پوست را درخشان می کند

روزه گرفتن در ایام گرم سال باعث از دست رفتن آب بدن و تشنگی مفرط می شود . یکی از راه های کاهش تشنگی برای روزه داران استفاده از میوه های مناسب می باشد . زردآلو یکی از میوه های شیرین و محبوبی است که سرشار از آنتی اکسیدان هاست و به طراوت و درخشندگی پوست تان در ماه رمضان کمک می کند.

به گزاذش بهداشت نیوز، روزه گرفتن در ایام گرم سال باعث از دست رفتن آب بدن و تشنگی مفرط می شود . یکی از راه های کاهش تشنگی برای روزه داران استفاده از میوه های مناسب می باشد .

زردآلو یکی از میوه های شیرین و محبوبی است که سرشار از آنتی اکسیدان هاست و به طراوت و درخشندگی پوست تان در ماه رمضان کمک می کند. علاوه بر این، زردآلو ملینی قوی است که یبوست را از بین می برد.و کم خونی را هم درمان می کند و احساس ضعف و بی حالی در ماه رمضان را کاهش می دهد. وجود فلوئور در زردآلو از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

زردآلو، باعث رفع تشنگی و عطش می شود زردآلو حاوی ساکاریدهای اسیدهای آلی و عناصر معدنی چون آهن، بور، کلسیم و ویتامین هایی نظیر ویتامین A ، B وC  و پلی فنل ها می باشد. مواد مغذی موجود در زردآلو، از چشم ها و قلب محافظت میکند و از فیبر موجود در آن علیه بیماریها استفاده می شود.

بنابر اعلام پژوهشکده گیاهان دارویی، زردآلو، منبـع غنـی بتاکـاروتن (پـیش سـاز ویتامین A (است. زردآلو حاوی آنتی اکسیدان بالایی است. بیشترین میزان آنتی اکسیدان آن متعلق به فلاونوئید پلی فنولیک مانند لوتئین، زآگزانتین و بتاکریپتو گزانتین ها می باشد؛ مجموعه ی این ها موجب حفاظت بیشتر سلول ها در برابر رادیکال های آزاد اکسیژن که دلیل پیری، سرطان ها و بیماری های مختلف می باشند، می شود.

گردآورنده:خدیجه سمیعی

منابع: .Garciaviguera C, Bridle P, Ferreres F and Tomasbarberan FA, 1994. Influence of variety, maturity and processing on phenolic compounds of apricot juices and jams. Z. Lebensm Unters Forsch, 199: 433-436. Vinson JA, Xuehui S, Ligia Z and Bose P, 2001. Phenol antioxidant quantity and quality in foods: fruits. Journal of Agriculture and Food Chemistry, 49: 5315–5321. Jannatizadeh A, Naderi Boldaji M, Fatahi R, Ghasemi M and Tabatabaeefar A, 2008. Some postharvest physical properties of Iranian apricot (Prunus armeniaca L.) fruit. International Agrophysics 22, 125-131.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز