title
کد خبر: 236477
00
افطار مناسب بهتر است مانند یک وعده صبحانه کامل باشد

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: افطار مناسب بهتر است مانند یک وعده صبحانه کامل یا یک وعده شام سبک باشد.

به گزارش بهداشت نیوز،  با اشاره به اینکه  مصرف نان و پنیر و سبزی، انواع کوکو و کتلت که زیاد چرب نباشند، میتواند برای وعده افطار مناسب باشد، ابراز کرد: از آنجا که معده در طول روز برای مدت زیادی خالی بوده، بهتر است افطار را با خوردن یک مایع گرم نه داغ مانند چای، سوپ رقیق یا شیر گرم شروع کنیم.

دکتر اباصلتی با بیان اینکه با توجه به افت نسبی قند خون در طول روزه داری، بهتر است برای شروع افطار، پس از مصرف مایعاتی مانند آب گرم یا شیر گرم، از شیرینی های طبیعی مانند خرما، انجیر، کشمش و سایر میوه های شیرین استفاده کنید، گفت:  با خوردن این میوه ها، آرام آرام مقدار مناسبی مایعات و قند به بدنتان میرسد.

وی با بیان اینکه از آنجا که برای مدت زمانی نسبتا طولانی دستگاه گوارش خالی بوده، لازم است هنگام غذا خوردن در وعده افطار، آرامش داشته باشید و به آرامی و بسیار مختصر غذا بخورید تا دستگاه گوارش دچار آسیب نشود، خاطر نشان کرد: استفاده از غذاهای ساده ای مانند نان تازه، پنیر و مغز گردو، سبزی خوردن، خیار و ‌‌گوجه فرنگی در وعده افطاری مناسب است. این قبیل مواد غذایی باعث میشوند گرسنگی شما به آرامی رفع شود و یک ساعت بعد از این وعده، بتوانید مقداری میوه بخورید و نیم ساعت بعد، شام میل کنید.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در وعده شام میتوانید از موادغذایی پروتئین دار مثل برنج با انواع خورشت استفاده کنید، عنوان کرد:  بهتر است علاوه بر وعده های افطاری و سحری، در زمان بین افطاری و سحری نیز آب کافی بنوشید. معمولا در طول روزه داری در ماههای گرم سال، روزانه حدود10 لیوان آب و الکترولیتهای بدن از دست میرود. به همین دلیل، توصیه می شود علاوه  بر آب، چند لیوان شربت آبلیمو یا خاکشیر کم شیرین یا آبمیوه های تازه و طبیعی نیز بنوشید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز