title
کد خبر: 235986
00
ترجمه اختصاصی/ مزایای استفاده از دوچرخه ثابت

اگر تصمیم گرفتید که کمی ورزش کنید،استفاده از دوچرخه ورزشی بهترین گزینه برای شما است.شما می‌توانید این دوچرخه را بخرید و از آن استفاده کنید یا برای استفاده از آن به باشگاه بروید.استفاده از دوچرخه ورزشی مزایای زیادی دارد و برای تقویت پاها،سوزاندن کالری،کاهش وزن،بهبود سیستم قلبی-عروقی و حفظ فرم بدن مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت‌نیوز در حالت معمول،شما باید روزانه ۲۰ دقیقه و بین ۳ تا ۶ بار با دوچرخه ورزشی تمرین کنید.سپس به تدریج ۵ دقیقه به تمرینات خود اضافه کنید تا به ۴۰ دقیقه برسید.اگر یک ساعت با این دستگاه ورزش کنید می توانید حدود ۵۰۰ کالری بسوزانید.

 

۸ مزیت دوچرخه ورزشی برای بدن شما

 

۱.انعطاف پذیری

 

دوچرخه ثابت این قابلیت را دارد که با ویژگی های فیزیکی شما سازگار شود.اگر مبتدی هستید،تمرینات ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها شروع کنید اما اگر حرفه‌‌ای هستید،می‌توانید دوچرخه ورزشی را با توجه به تمرینات خود تنظیم کنید.

 

۲.انرژی مثبت

 

منظم بودن این تمرین به شما اعتماد به نفس بالایی می دهد.همچنین به شما کمک می‌کند تا متابولیسم بدن خود را بالا ببرید و از این طریق هورمون‌هایی مانند اندورفین و سروتونین را آزاد کنید.

 

۳.راحتی

 

اگر خیلی سرتان شلوغ است یا انگیزه رفتن به باشگاه را ندارید،به راحتی می‌توانید یک دوچرخه ورزشی تهیه کرده و در خانه از آن استفاده کنید.شما می‌توانید هنگام تماشای سریال یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان،تمرینات  را انجام دهید.

 

۴.سن نامحدود

 

انجام تمرینات با دوچرخه ورزشی محدودیت سنی ندارد زیرا در اینجا تمریناتی وجود دارد که با سنین مختلف سازگار است.مهم‌ترین فاکتور این است که شما باید این دستگاه را با توجه به میزان تمرینات خود تنظیم کنید.

 

۵.باعث کاهش درد می‌شود

 

انجام تمرینات با دوچرخه ورزشی باعث افزایش قدرت بدنی و کاهش درد می‌شود.همان‌طور که می‌دانید،یک سبک زندگی کم تحرک عواقب منفی برای بدن دارد و مشکلاتی مانند گرفتگی عضلات و کمردرد را به وجود می‌آورد.

 

۶.کاهش وزن

 

دوچرخه ورزشی به شما کمک می‌کند کالری زیادی بسوزانید و وزن کم کنید.وقتی شما‌ به مدت یک ساعت با این دستگاه کار کنید،می‌توانید حدود ۵۰۰ کالری بسوزانید.البته به یاد داشته باشید که داشتن یک رژیم غذایی خوب به همراه این تمرینات،نتایج موثرتری دارد.

 

۷.تقویت قلب

 

تمرین با دوچرخه ورزشی باعث تقویت قلب و عروق و ایجاد یک فشار خون متعادل می‌شود.همچنین تمرین با این دستگاه باعث کاهش خطر سکته مغزی می‌شود.

 

۸.تقویت مفصل

 

تکرار مداوم رکاب زدن باعث افزایش کشش غضروف شده و با گذشت زمان،این عامل باعث می‌شود که مفاصل شما قدرت بیشتری پیدا کنند و سالم بمانند.همچنین شما باید هنگام تمرین با این دستگاه،در وضعیت صحیحی قرار داشته باشید.افرادی که آسیب دیدگی زانو دارند و در مرحله بهبودی هستند می توانند از دوچرخه برای توانبخشی زانوی خود استفاده کنند.

 

انتخاب خوب به شما کمک می کند تا از مزایای دوچرخه ورزشی استفاده کنید

 

در میان تنوع بسیار زیاد مدل‌ها و طرح‌های این نوع دوچرخه،دو مورد به چشم می‌خورد.نوع اول آن،دوچرخهٔ خوابیده است.برای استفاده از آن باید روی صندلی دراز بکشید و با استفاده از پدال‌هایی که در جلو قرار دارند،رکاب بزنید.مدل دوم آن،دوچرخه ایستاده است که بیشترین استفاده را دارد.همچنین باید تعداد دفعات استفاده را در نظر بگیرید،زیرا اگر قصد انجام تمرینات اولیه را دارید،باید از یک دوچرخه ورزشی ساده استفاده کنید اما اگر می‌خواهید تمرینات بیشتری انجام دهید باید یک دوچرخه ورزشی که شامل برنامه‌های دیجیتالی است را انتخاب کنید.

 

منبع step to health

تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۳


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز