title
کد خبر: 235041
10
تخم شربتی چه زمانی در کاهش وزن موثر است؟

استفاده از تخم شربتی در رژیم‌های لاغری بسیار مفید است.

به گزارش بهداشت نیوز، مصرف تخم شربتی پیش از غذا می‌تواند به فرد احساس سیری را منتقل کند. دلیل این امر هم همان جذب آب توسط تخم شربتی است. پس از جذب آب، این دانه‌ها حجیم‌تر می‌شوند و فضای بیشتری را در معده اشغال می‌کنند. از این رو، استفاده از تخم شربتی در رژیم‌های لاغری بسیار مفید است.

این دانه ارزشمند منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است. در عین حال، تخم شربتی کالری بسیار پایینی دارد و مصرف آن می‌تواند ضمن کمک به افزایش سوخت و ساز بدن، به کاهش وزن نیز کمک کند.

تخم شربتی در مجاورت با آب، آن را به خود جذب کرده و به شکل یک هاله در اطراف خود ذخیره می‌کند. از این رو، مصرف تخم شربتی می‌تواند به ذخیره‌سازی آب در بدن کمک کند. در ماه‌های گرم سال و در مناسبت‌هایی مانند ماه مبارک رمضان، ذخیره‌سازی آب در بدن می‌تواند بسیار حیاتی و مهم باشد.

لعابی که تخم شربتی در مجاورت با آب ایجاد می‌کند دارای مقادیر قابل توجهی فیبر است که به جلوگیری از کم‌کاری روده کمک می‌کند. در نتیجه، مصرف تخم شربتی از ایجاد یبوست -که یک بیماری رایج در ماه رمضان است- جلوگیری می‌کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز