title
کد خبر: 234888
00
گیاهان دارویی و درمان بیماری های کودکان- استخوان ضعیف

در کودکی راشیتیسم همه جا وجود دارد ولی در کشور های در حال توسعه شایع تر می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، علت راشیتیسم کمبود ویتامین د می باشد. ویتامین د با تاثیر نور خورشید بر پوست بدن ساخته می شود و برای جذب صحیح کلسیم و فسفر نیاز می باشد.غدد پاراتیروئید در دفع پاراتورمون دخالت دارند.   غدد پاراتیروئید در دفع پاراتورمون دخالت دارند.

پاراتورمون سطح کلسیم خون را برای مصرف استخوان سازی حفظ می کند و موجب ضعیف شدن و بد شکل شدن استخوان می شود.   علائم بیماری  اغلب در کودکان یکساله اتفاق می افتد. ممکن است کودک با مچ های متورم و پاهایی که انتهای آنها کمانی است، نا خوش و بیمار به نظر برسد.

ممکن است سر بزرگ شود. ممکن است سینه  تغییر حالت بدهد و بد فرم شود. آزمایش های خون ، سطح افزایش پاراتورمون را نشان  می دهد.      

درمان طبیعی  

زمانی که مشکلات سوخت و ساز (متابولیسم) کودک درمان می شود، رژیم غذایی سالم همراه با ورزش توصیه می شود. استخوان ها و مفاصل نیاز به نوعی آتل (تخته شکسته بندی ) و یا بانداژ نگهدارنده دارند.

ممکن است مالیدن داروهای گیاهی و یا روغن های گیاهی که با آب سرد و گرم مخلوط شده و درد را تسکین می دهند ، مفید باشد. طب سوزنی برای کمک به حفظ تعادل بدن توصیه می شود.

در این وضعیت ممکن است کاهش وزن مفید باشد.

ویتامین ها  و مواد معدنی  برای متناوب کردن ذائقه کودک رزیم غذایی سالم با پروتئین کم چرب و لبنیات تجویز می شود.

روزه آب میوه و غذاهای خام می تواند برای بدست آوردن دامنه وسیع مواد غذایی ضروری  در فرم قابل جذب، مناسب باشد.

شیر بز و محصولات آن برای کودکانی که به لاکتوز حساسیت دارند مناسب می باشد. ماست سویا و پنیر ها منبع کلسیم می باشند.

روغن گل پامچال و روغن ماهی های دریایی و یا روغن جگر ماهی می تواند به طور روزانه مصرف شود.

مکمل های رژیمی خاص شامل تمام آنتی اکسیدان ها به علاوه دوز جداگانه ویتامین د توصیه می شود.

منابع غنی ویتامین د شامل ماهی آزاد، ماهی تن، ماهی ساردین، شیر، پنیر و تخم مرغ می باشد.

درمان با گیاهان دارویی درمان گیاهی می تواند درمان با سیلیس گیاهی باشد. سیلیس گیاهی منبع غنی عنصر کمیاب سیلیکون می باشد که استخوان ها را قوی می کند. اثر مدر (ادرار آور) آن اغلب به کاهش ورم ها کمک می کند.

فراورده های گزنه نیز اغلب غنی از سیلیکون هستند و اعمال ضد ورم و مدر دارند. درمان های دیگر ورزش ملایم می تواند استخوان ها را تقویت کرده و درمان کند. ممکن است طب سوزنی برای پیشرفت درمان و تسکین ناراحتی ها مفید باشد.

ممکن است تنها دارویی که برای راشیتیسم و ضعف استخوان تجویز شود ویتامین د و کلسیم باشد.

البته گاهی اوقات برای بد فرمی واضح، جراحی لازم است. پیشگیری کودکان را از اثرات صدمه نور آفتاب زیاد، محافظت کنید ولی اجازه دهید در معرص نور خورشید قرار گیرند.

مثلا با عینک آفتابی، کلاه و کرم های ضد آفتاب  آنها را در برابر اشعه فرابنفش محافظت کنید.

سپس آنها را در معرض نور خورشید قراردهید. اگر کودک شما وقع غذاخوردن بهانه می گیرد و خوب عذا نمی خورد، به او مکمل های ویتامینی و مکمل های معدنی بدهید. احتیاط کودکانی که پوست تیره دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به راشیتیسم هستند. اگر علائم بیماری به گونه ای دیگر و با شدید تر بود، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.