title
کد خبر: 234642
00
بهترین روش‌ها برای این که فرزندی سالم داشته باشیم

والدین بهترین الگوهایی هستند که می توانند به فرزندان خود در مورد نحوه خوردن غذاهای سالم و عادات ورزشی در دوران کودکی آموزش دهند تا از مشکلات سلامتی در آینده جلوگیری شود. در این میان طراحی یک رژیم غذایی مناسب، نقشی مهم در ایجاد کاهش یا افزایش وزن کودک دارد.

دکتر اسما خان، متخصص اطفال در مرکز بهداشت راکلند، می گوید: کودکانی که اضافه وزن دارند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت، احساس انزوا و مبارزه با عزت نفس هستند.

وی برای تامین سلامتی کودکان نکاتی را ارائه کرد که به کار بردن آن ها می تواند تاثیر به سزایی در افزایش سلامت کودکان داشته باشد. به گفته این متخصص، توصیه می شود: ابتدا علائم گرسنگی و سیری را به کودکان آموزش دهید. این بسیار مهم است که تشخیص دهید چه زمانی گرسنه یا سیر هستید. شروع زودهنگام عادات سالم بهترین راه برای حفظ وزن سالم است.

توصیه می شود، از بشقاب هایی ثابت برای کودک استفاده کنید تا تشخیص دهید کودک شما به چه مقدار غذا در یک وعده غذایی نیاز دارد. نیمی از بشقاب وی باید با میوه ها و سبزیجات پر شود. نصف دیگر باید پروتئین بدون چربی مانند ماهی، مرغ یا لوبیا و غلات کامل باشد که می تواند شامل بلغور جو دوسر، نان گندم کامل یا برنج قهوه ای باشد.

والدین باید تنقلات سالمی مانند هویج، هوموس، چیپس سیب یا کلم پیچ را برای میان وعده کودکشان انتخاب کنند. تنقلات سرشار از قند و چربی مانند نوشابه، آبمیوه های صنعتی، نوشیدنی های ورزشی، چیپس، کلوچه، آب نبات و کیک را به جز در مواقع خاص مصرف نکنید.

به گزارش سیناپرس، به والدین توصیه می شود، میزان غذاهای ناسالم را که به خانه می ‌آید محدود کنند. اگر غذاهای ناسالم در خانه نباشد، وسوسه ایبرای خوردن آن ها به وجود نمی آید.

نکته دیگر این است که کودکان را شب ها زود خوابانده و اجازه ندهید صبح ها تا دیروقت در خواب بمانند. آنها را وادار به تحرک کرده و حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز را هدف گذاری کنید.

مدت زمان استفاده از نمایشگرهای دیجیتال را به دو ساعت در روز کاهش دهید، کودکان نباید تلفن یا سایر وسایل الکترونیکی خود را در طول شب در اتاق خود داشته باشند.

علاوه بر موارد فوق توصیه می شود، بچه ها را در انتخاب سبک زندگی سالم خود مشارکت دهید و تصمیم بگیرید که کدام تغییرات را ابتدا انجام دهند.

به گزارش سیناپرس، با بردن آنها به خرید مواد غذایی و اجازه دادن به آنها برای انتخاب میوه ها یا سبزیجات جدیدی که دوست دارند امتحان کند، به آنها اجازه دهید کنترل بیشتری در سفره خانواده داشته باشند شما حتی می توانید آنها را در کمک به پختن غذا مشارکت دهید.

والدین باید در ابتدا خود عادات سالم و سبک زندگی فعال را اجرا کنند تا فرزندان بتوانند از آن ها تقلید کنند. این رفتار می تواند شامل پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا به همراه فرزندانتان باشد.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز