title
کد خبر: 234434
00
ترجمه اختصاصی/ بعد از انجام تتو از خوردن این غذاها خودداری کنید

پس از انجام خالکوبی،بهتر است تغییراتی را در رژیم غذایی خود انجام دهید تا بتوانید روند بهبودی را به سرعت طی کنید چون برخی از مواد غذایی باعث افزایش سطح التهاب داخلی می شوند.

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز همچنین به خاطر داشته باشید که باید بسیاری از این مواد غذایی را در همه شرایط محدود کنید.

 

۱.نوشابه

 

نوشابه های گازدار معمولا حاوی مقادیر زیادی قند افزوده شده هستند.این عناصر به دلیل افزایش سطح قند خون باعث افزایش التهاب داخلی می‌شود.بر اساس تحقیقات انجام شده،مصرف منظم آن در مقادیر زیاد با افزایش خطر ابتلا به مشکلات متابولیک مانند دیابت نوع ۲ مرتبط است.

 

۲.غذاهای سرخ شده و کوبیده

 

غذاهای سرخ شده نوع چربی غذا را تغییر می دهند.در واقع اسیدهای چرب وقتی در معرض دمای بالا قرار می گیرند به نوع ترانس تبدیل می شوند.بر اساس تحقیقات انجام شده،چربی نوع ترانس ما باعث افزایش التهاب داخلی و همچنین افزایش اختلال عملکرد در سطح میتوکندری می‌شود.بنابراین از این نوع غذاها نباید تحت هیچ شرایطی استفاده کرد.

 

۳.سوسیس و کالباس

 

سوسیس‌ها دارای افزودنی‌های بسیار مضر مانند نیتریت‌ها هستند.بر اساس تحقیقات منتشر شده،افزودنی‌های موجود در سوسیس و گوشت‌های قرمز فراوری شده باعث افزایش بروز تومورهای مرتبط با دستگاه گوارش می‌شود.اگر از این مواد بعد از انجام خالکوبی استفاده شود،باعث افزایش التهاب در بدن می‌شود.تا جایی که می‌توانند بروز تومورهای مرتبط با دستگاه گوارش را افزایش دهند.

 

۴.نوشیدنی های الکلی

 

صرف نظر از دوز مصرفی،الکل یک ماده سمی است و تحت هیچ شرایطی نباید در رژیم غذایی وجود داشته باشد.مصرف الکل،باعث تغییر سنتز پروتئین درون زا شده و تولید هورمون های جنسی مردانه مانند تستوسترون را کاهش می‌دهد.علاوه بر این،الکل سنتز کورتیزول را بالا می‌برد که منجر به استرس و کاتابولیسم می‌شود.همچنین خطر ابتلا به پاتولوژی های مزمن را در طول سال ها افزایش می‌دهد،بر عملکرد قلب و فیزیولوژی سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد.اگر بعد از خالکوبی الکل مصرف کنید،باعث کم آبی در بدن می‌شود و می‌تواند عملکرد فیبروبلاست ها را به تاخیر بیندازد.

 

برای تسریع بهبودی خالکوبی چه بخوریم؟

 

بهترین راه برای تسریع بهبودی پس از خالکوبی،گنجاندن غذاهایی با محتوای ویتامین ث و ویتامین آ بالا در رژیم غذایی است.هر دو عنصر باعث تحریک سنتز کلاژن می‌شوند،بخشی از تمام بافت‌های ارگانیسم را تشکیل می‌دهند و کمبود آن‌ها با مشکلاتی در بهبودی و خطر آسیب عضلانی همراه است.در میان غذاهایی که ویتامین آ وث دارند،می‌توان به مواردی مانند گوجه فرنگی،فلفل و مرکبات اشاره کرد.همچنین مهم است که سایر محصولات با ظرفیت ضد التهابی مانند ماهی که دارای امگا ۳ است را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

 

برای تسریع بهبودی پس از انجام خالکوبی از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کنید

 

به طور خلاصه، اجتناب از مصرف برخی محصولات پس از انجام خالکوبی به منظور تسریع روند بهبودی و تعدیل سطوح التهاب داخلی مهم است.از این نظر می توان مصرف ادویه های آشپزی مانند زردچوبه را توصیه کرد.در نهایت به خاطر داشته باشید که بهینه سازی سایر عادات خوب،مانند استراحت شبانه کافی ضروری است چون این باعث حفظ تعادل هورمونی در بدن می‌شود که روند ترمیم را تسریع کرده و التهاب و درد را کاهش می‌دهد.

 

منبع everyday health

تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۳


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز