title
کد خبر: 234309
00
ترجمه اختصاصی/ آیا افراد دیابتی می‌توانند پنیر بخورند ؟

دیابت نوعی بیماری‌ است که افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.مشخصه اصلی این بیماری،سطح بالای گلوکز خون است که به دلیل کمبود کامل یا جزئی انسولین یا پاسخ ناکافی به انسولین رخ می‌دهد.

به گزارش خبری بهداشت‌نیوز عادات خوب سبک زندگی در درمان افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است چون از بروز عوارض احتمالی ناشی از این بیماری جلوگیری می‌کند.بنابراین شیر و مشتقات آن مانند پنیر یا ماست،غذاهای مغذی هستند و هرکسی در صورت تمایل می تواند آن را بخورد.با این حال،افراد می توانند پنیر را با خیال راحت به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف کنند اما باید به اطلاعات تغذیه‌ای آن‌ها توجه داشته باشند.

 

چربی‌ها: پنیر یکی از خوراکی‌هایی است که می‌تواند مقادیر زیادی چربی در مقایسه با سایرین داشته باشد.با این حال،ارزش غذایی پنیر بسته به نوع آن از کمتر از ۱۰ درصد در پنیرهای تازه تا بیش از ۳۰ درصد در برخی از پنیرهای رسیده متغیر است.بیشترین درصد مقدار لیپید‌ها مربوط به چربی‌های اشباع است. 

پروتئین‌ها:یکی از درشت مغذی‌های موجود در پنیر است که تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارد.همچنین دارای ارزش بیولوژیکی بالا هستند زیرا تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را تامین می کنند.وجود این جزء می‌تواند اثر سیری داشته باشد. 

ویتامین‌ها و مواد معدنی:به‌طور کلی پنیر منبع خوبی از کلسیم،منیزیم،فسفر و ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین آ در نظر گرفته می‌شود.

انرژی دریافتی،مقدار نمک و وجود چربی های اشباع شده مشکل سازترین جنبه های پنیر در مورد دیابت هستند.همه اینها با چاقی، فشار خون و کلسترول خون مرتبط هستند و نشان دهنده عوامل خطر قلبی عروقی هستند.

 

آیا پنیر می تواند بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد؟

برخی معتقدند که افراد مبتلا به دیابت نمی توانند پنیر مصرف کنند زیرا وجود لاکتوز(قند اصلی شیر) می‌تواند سطح گلوکز خون را افزایش دهد.از شاخص گلیسمی(GI)برای اندازه گیری اینکه چگونه غذا می‌تواند میزان گلوکز را در بدن افزایش دهد،استفاده می شود.بر اساس تحقیقات منتشر شده،به‌دلیل اثر محافظتی پروتئین شیر،این محصول و سایر محصولات لبنی دارای شاخص گلیسمی پایین هستند که تخلیه معده را کند می‌کند.بعلاوه،برخی از مطالعات منتشر شده،رابطه بین مصرف لبنیات و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نشان می دهد.

 

افراد مبتلا به دیابت می توانند این پنیرهای توصیه شده را مصرف کنند

افراد مبتلا به دیابت می‌توانند  پنیرهایی را انتخاب کنند که نمک و چربی اشباع شده کمتری دارند و همچنین انرژی کمتری دریافت می کنند. یک وعده توصیه شده برای پنیرهای سفت ۳۰ گرم و برای پنیرهای تازه بین ۵۰ تا ۷۰ گرم است.

 

پنیر کوتاژ

این یک نوع پنیر تازه با مشخصاتی شبیه به پنیر ریکوتا و کوتیج است. دارای چربی کم، پروتئین بالا و کربوهیدرات کم است.طعم ملایمی دارد،زیرا مانند پنیرهای رسیده تحت فرآیند پخت قرار نمی گیرد.در سال های اخیر در بسیاری از کشورها،مصرف این پنیر به عنوان یک محصول سالم به لطف همین ویژگی ها بالا رفته است.

 

پنیر کوارک

این یک پنیر تازه زده شده با بافت خامه ای،صاف و طعم کمی ترش است.ارزش کالری پایین و درصد چربی پایینی دارد.

 

پنیر ریکوتا

این پنیر به‌دلیل تازه بودن آن،دارای مقادیر کم انرژی،سدیم و چربی است.بافت آن به شکل دانه ای است و طعمی تازه و شیرین دارد.پنیر ریکوتا را می‌توان با میوه یا با کمی عسل، شکلات تلخ یا دارچین سرو کنید.

 

انواع پنیر که باید اجتناب کنید

توصیه می شود از برخی از انواع پنیر مانند پنیرهایی با قابلیت‌ ذوب شدن یا پنیرهای مخصوص سالاد خودداری کنید.اینها ممکن است حاوی بسیاری از مواد تشکیل دهنده(نشاسته،چربی های گیاهی و رنگ ها) باشند.

 

منبع step to health

تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۳


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز