title
کد خبر: 234019
00
تیتر اختصاصی/ اگر شما هم انرژی بیشتری نیاز دارید از این مواد غذایی سرشار از ویتامین B12 غافل نشوید

ویتامین ب۱۲ ماده‌ای بسیار اساسی در بدن شما است.این ویتامین در ساخت مغز قرمز استخوان،سالم نگه ‌داشتن خون و سلول‌های عصبی،ساخت دی.ان.ای،افزایش انرژی و به‌طور کلی در تشکیل تک‌تک سلول‌های بدنتان نقش مهمی دارد.

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز لازم به ذکر است که در برخی از سبک‌های زندگی مانند گیاهخواری،افراد برای تامین ویتامین ب ۱۲ باید از مکمل‌های حاوی این ویتامین استفاده کنند چون این ویتامین معمولا در محصولات حیوانی موجود است.در این بین،تحقیقات نشان می‌دهد غذاهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در برنامه روزانه خود استفاده کنید تا نیاز بدنتان به ویتامین ب ۱۲ تامین شود.

 

۱.مخمر مغذی

 

مخمر مغذی منبعی غنی از ویتامین ب ۱۲ است؛به‌طوری که یک‌چهارم فنجان از آن،میزان این نوع ویتامین را در بدن به اندازه ۸.۳ تا ۲۴ میکروگرم افزایش داده و میزان کالری روزانه بدن را به‌اندازه ۳۴۶ تا ۱۰۰۰ درصد بالا می‌برد.شما می‌توانید مقدار کمی از این مخمر مغذی را به پاستا،ذرت بو داده و سس های خود اضافه کرده تا به طور طبیعی به افزایش میزان ب ۱۲ بدنتان کمک کنید.

 

۲.ماهی سالمون

 

ماهی سالمون علاوه بر داشتن امگا ۳،نقش مهمی در تامین ویتامین ب ۱۲ دارد؛به‌طوری که مصرف ۳ اونس ماهی سالمون پخته شده،۲.۶میکروگرم ویتامین ب ۱۲ و حدود ۱۰۸ درصد از کالری روزانه را تامین می کند.همچنین این ماهی حاوی ویتامین دی است که نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان‌های شما دارد.

 

۳.گوشت چرخ کرده بدون چربی

 

برای افرادی که می‌خواهند مصرف ویتامین ب ۱۲ خود را بالا ببرند،گوشت گاو بدون چربی گزینه مناسبی است که به معنای واقعی کلمه مقدار زیادی از ارزش غذایی شما را تامین می کند.تهیه آن آسان است و می‌توان آن را با سایر غذاهای غنی از مواد مغذی،مانند میوه ها و سبزیجات مصرف کرد.مصرف ۳ اونس گوشت چرخ کرده بدون چربی،باعث افزایش این ویتامین به میزان ۲.۴ میکروگرم ویتامین ب ۱۲ شده و میزان مصرف کالری روزانه شما را ۱۰۰ درصد بالا می‌برد.

 

۴.شیر گاو و ماست

 

هیچ دلیلی وجود ندارد که شیر گاو را از رژیم غذایی خود حذف کنید،مگر اینکه نسبت به آن آلرژی داشته باشید.شیر گاو دارای میزان بالایی از ویتامین ب ۱۲ است.مصرف یک فنجان حدود ۵۴ درصد کالری روزانه را تامین می‌کند.این شیر نقش مهمی در سلامت استخوان و تنظیم فشار خون دارد.

 

۵.غلات صبحانه غنی شده

 

غلات صبحانه غنی شده به‌علت وجود ویتامین ب ۱۲،در چندین برنامه کمک غذایی موجود است.یک وعده غلات صبحانه غنی شده(حدود یک فنجان)حدود ۲۵٪ از کالری روزانه و همچنین میزان ویتامین ب ۱۲ را تا حدود ۰.۶ میکروگرم بالا می‌برد.

 

 

منبع step to health

تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۲۳


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز