title
کد خبر: 233778
00
اسپاسم روده؛ علائم و راه‌های پیشگیری

سندرم روده تحریک پذیر، بیماری شایع که غالبا بانوان به آن مبتلا می شوند. این اختلال که بر اختلالات در عملکرد روده بزرگ و معده اطلاق می شود با علائم درد آوری همراه است .

به گزارش بهداشت نیوز، کسانی که دچار اسپاسم می شوند باید از استرس دوری نمایند و یاد بگیرید که استرس را مدیریت نمایند. این عامل منجر می شود که دیگر اسپاسم اتفاق نیوفتد.

علائم اسپاسم روده در افراد می تواند به شکل های گوناگونی بروز کند که بسته به محل درگیری روده متفاوت خواهد بود. برخی افراد ممکن است تنها در قسمتی از شکم درد های مزمنی را تجربه کنند و برخی در تمامی قسمت شکم. علائم این اختلا می تواند برای افرادی علاوه بر درد های شکمی با خستگی ، کمردرد و مشکلات ادراری نیز همراه باشد. شاید شما درد های ناشی از اسپاسم روده را پس از گذر از یک دوره استرس و اضطراب تجربه کرده باشید که این همراهی، شما را به این نتیجه رسانده باشد که علت بروز درد های شکمی می تواند حالت های روحی باشد.

راه های پیشگیری از اسپاسم روده

باتوجه به نشانه های بیماری افراد می توانند از نکات درمانی خاص برای پیشگیری از علائم استفاده کنند. توصیه های کلی برای جلوگیری از بروز علائم سندرم روده تحریک پذیر عبارت اند از:

باید از مصرف مواد غذیی که موجب بروز نشانه ها می شود، پرهیز کنید.
اگر به دنبال تجربه حالات روانی خاص درد های شکم تان شروع می شود، سعی کنید از استرس و اضطراب خود بکاهید.
از مکمل های گروه B استفاده کنید.
از ماست های پروبیوتیک که افزایش دهنده باکتری های مفید روده هستند، استفاده کنید.
از مصرف کافئین، الکل و مواد مخدر بپرهیزید.
می توانید از عرق نعنا و یا قرص های نعنایی برای جلوگیری از نفخ استفاده کنید.
از برنامه غذایی که شامل فیبر بسیار است استفاده کنید.
سعی کنید غذا را به سرعت نخورید و از خوردن مقدار زیادی غذا در یک وعده بپرهیزید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز