title
کد خبر: 233657
00
ترجمه اختصاصی / هر آنچه باید درباره جراحی لیفت سینه بدانید

عوامل متعددی مانند بارداری،سن و تغییرات وزن،سیگار کشیدن، وضعیت بدنی نامناسب و ورزش نکردن وجود دارد که می‌تواندباعث افتادگی سینه‌ها شود.برای رفع این مشکل،جایگزین های مختلفی وجود دارد.برخی از آن‌ها مانند مصرف دمنوش‌ها و بهبود وضعیت بدن طبیعی هستند.

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز از طرف دیگر روش‌های زیبایی گوناگونی مانند ماستوپکسی وجود دارد که به عنوان لیفت سینه نیز شناخته می شود.هدف آن بازگرداندن سینه‌ها در جای خود است.با استفاده از این روش جراحی می‌توان اندازه سینه‌هایی که بیش از حد بزرگ است را کاهش دهد.همچنین ماستوپکسی ممکن است شامل بزرگ کردن با ایمپلنت در زمانی که سینه کوچک است باشد.در این روش ممکن است که آرئول و نوک سینه نیز تغییر مکان دهند.ماستوپکسی باعث می‌شود که سینه‌ها متقارن تر به نظر برسند.این به نوبه خود به فرد کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

 

آمادگی برای جراحی ماستوپکسی

 

بسته به سن فرد و عوامل خطری که وجود دارد،جراح ممکن است در موارد خاص ماموگرافی یا سایر آزمایش‌های تصویربرداری را توصیه کند.از طرف دیگر بیمار باید اطلاع دهد که باردار است یا نه،چه داروهایی مصرف می کند و حتی از چه داروهای طبیعی استفاده می کند.

 

سایر توصیه های قبلی به شرح زیر است:

 

بیمار باید قبل از عمل ناشتا باشد. به او اطلاع داده می شود که چند ساعت قبل از خوردن و آشامیدن خودداری کند.او همچنین باید لباسی بپوشد که دارای دکمه یا زیپ باشد تا بتواند آن را  به راحتی درآورده و بپوشد.مهمتر از همه،رفتن به بیمارستان با یک همراه ضروری است،زیرا بعد از ماستوپکسی،امکان رانندگی برای فرد وجود نخواهد داشت.

 

روال کار 

 

همانطور که گفته شد، ماستوپکسی تحت بیهوشی عمومی،معمولاً با آرام‌بخشی داخل وریدی انجام می‌شود.همچنین ماستوپکسی باید در اتاق عمل،با شرایط بهداشتی مناسب و توسط افراد متخصص در این تکنیک انجام شود.جراح با توجه به اندازه،شکل،درجه افتادگی و موقعیت آرئول،ممکن است بین یک تا سه برش ایجاد کند.چندین نوع برش وجود دارد که جراح می‌تواند آن‌ها را انجام دهد.برخی از آنها عبارتند از:

 

برش لنگر: این برش از آرئول به صورت عمودی به سمت پایین تا چین سینه و سپس به صورت افقی انجام می‌گیرد

 

برش پری آرئول:این برش در اطراف آرئول انجام می‌شود

 

با این حال طبق تحقیقات روی این موضوع،در حال حاضر در اکثر ماستوپکسی‌ها،دستکاری در پوست به منظور اطمینان از نتایج طولانی‌تر انجام می‌شود.برای این کار بسته به نیاز،پوست یا بافت اضافی پستان برداشته می‌شود و نوک سینه و آرئول را تغییر موقعیت می‌دهند.سپس سینه بخیه زده می شود و یک پانسمان گازی روی آن قرار می گیرد.مدت زمان کلی این عمل بین دو تا چهار ساعت تخمین زده می شود.میزان بهبودی کوتاه است و به احتمال زیاد،بیمار می تواند در همان روز از بیمارستان مرخص شود.

 

مراقبت های بعد از جراحی

 

یک هفته پس از عمل، فرد می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود بازگردد، به شرطی که نکات زیر را رعایت کند:

برای مدت زمانی که جراح مشخص می‌کند، سوتین مخصوص بپوشید.

 

از حرکات ناگهانی یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

 

فعالیت بدنی را به مدت یک هفته متوقف کنید.

برای کاهش درد،داروهای مسکن خاصی که جراح توصیه کرده را مصرف کنید.

 

از سوی دیگر، اگر بیمار سیگاری است، توصیه می‌شود از این عادت خودداری کند چون می‌تواند بر روند بهبودی تاثیر بگذارد.

 

نتایج و فواید ماستوپکسی

 

نتایج ماستوپکسی معمولاً در دراز مدت باقی می ماند و به عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی،اضافه وزن،بارداری،شیردهی و عملکرد هورمونی بستگی دارد.با این حال، زمانی که ایمپلنت‌ها در موقعیت رترو عضلانی قرار می‌گیرند،ممکن است نتایج رضایت‌بخشی نیز وجود داشته باشد.بیشترین مواردی که در تحقیقات گزارش شده عبارتند از:عدم تقارن و جابجایی و افتادگی دوباره سینه با بالا رفتن سن.با این حال در صورت تمایل فرد،امکان انجام عمل لیفت سینه یا تعویض ایمپلنت وجود دارد.تکرار این روش امکان پذیر است. با این حال، این احتمال باید توسط یک پزشک ارزیابی شود.

 

ماستوپکسی برای چه کسانی توصیه می شود؟

 

ماستوپکسی ممکن است یک گزینه برای زنانی باشد که افزایش یا کاهش وزن،افزایش سن یا بارداری موجب تغییراتی در سینه‌هایشان شده است.با این حال، اگر قصد کاهش وزن دارید،باردار هستید یا می‌خواهید باردار شوید،انجام این عمل توصیه نمی‌شود.همچنین اگر به نوزادان خود شیر می دهید،به هیچ وجه این عمل را انجام ندهید.

 

خطرات و عوارض احتمالی

 

مانند هر جراحی دیگری، ماستوپکسی نیز خطراتی در ارتباط با بیهوشی،عفونت های احتمالی،خونریزی از زخم ها و تورم دارد.علاوه بر این،انجام ماستوپکسی ممکن است عوارضی مانند مشکل در شیردهی،از دست دادن حس در نوک سینه‌ها و عدم تقارن سینه‌ها داشته باشد.به طور کلی،چنین مشکلاتی نادر هستند.با این حال،عوارض ناشی از استفاده از ایمپلنت مانند کپسولاسیون،جابجایی یا پارگی نیز باید به این موارد اضافه شود.در نهایت،خطرات عاطفی نیز وجود دارد که از نقطه نظر زیبایی شناختی از انتظارات فرد ناشی می شود.اگر سینه ها آنطور که انتظار می رود به نظر نرسند،ممکن است فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و ناامید شود.البته برخی از این خطرات را می توان توسط یک متخصص با تجربه به حداقل رساند.

 

منبع step to health

تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۳


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز