title
کد خبر: 233289
00
کنفرانس ارتقاء سلامت باروری در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد

این کنفرانس علمی ویژه پزشکان و ماماها و مراقبین سلامت حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز، کنفرانس علمی ارتقاء سلامت باروری امروز با حضور و سخنرانی دکتر صابر جباری سرپرست مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت وزارت بهداشت، دکتر حسین گلرخی مدرس دانشگاه، دکتر منیره میرزایی عضو هیئت‌علمی دانشگاه و مدیر گروه و فلوشیب آنکلوژی زنان و دکتر حورا آموزگار عضو هیئت‌علمی و متخصص زنان و فلوشیب ناباروری در سالن امام علی(ع) برگزار شد. 
 

محورهای این کنفرانس علمی تکالیف وزارت بهداشت در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بحران سالمندی و نگاهی به شاخص‌های جمعیتی استان، پیامدهای سقط جنین در سلامت زنان، ناباروری، درمان‌های نوین و پیشگیری و  پیامدهای تک‌فرزندی در سلامت جامعه و خانواده بودند. 
 

سرپرست مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده و مدارست معاونت بهداشت وزارت بهداشت در این جلسه عنوان کرد: کاهش سن ازدواج، سقط خودبخودی ، سقط‌های قانونی، غربالگری بی‌ضابطه، کم‌فرزندی و تأخیر در باروری ازجمله چالش‌های مهم فرزند آوری در کشور هستند.  


دکتر صابر جباری همچنین به بیان راهکارهایی جهت خروج از پیری جمعیت کشور پرداخت و گفت: تسهیل در ازدواج جوانان، کاهش سقط عمدی، کاهش طلاق،  فرهنگ‌سازی فرزند آوری و پرداخت کارانه بهورزان و مراقبین سلامت به‌صورت پلکانی ازجمله راهکارهایی هستند که می‌تواند در جهت خروج از سالمندی کشور مثمر ثمر باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز