title
کد خبر: 231802
00
ترجمه اختصاصی/ مواد انرژی‌زا برای تسکین سردرد

اگر کارمند اداره باشید،احتمالا بعدازظهرها احساس خستگی می‌کنید و در این شرایط،تنها کاری که دوست دارید انجام دهید،رفتن به خانه و استراحت کردن است.

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز این احساس در میانه روز،نشان دهنده پاسخ طبیعی بدن به فشار فیزیکی بیش‌ از حد و خواب کم است.بسیاری از افراد سعی می‌کنند با مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا و سایر محصولات مشابه این خستگی را پنهان کنند اما باید توجه داشت که این نوشیدنی‌ها به هیچ وجه برای سلامتی مفید نیستند.بنابراین بهترین راه برای داشتن انرژی کافی در طول روز،داشتن یک رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت‌های روزانه است

غذاهای سالمی که به شما انرژی می دهند

۱.بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک غذای انرژی زا است که هم به عنوان صبحانه و هم به عنوان میان‌وعده می‌توان آن را مصرف کرد.همچنین این غذا حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است که برای گردش خون،سلامت قلب،متابولیسم بدن و حفظ عملکرد فیزیکی و ذهنی مفید است.

۲.آجیل

آجیل یکی‌دیگر از خوراکی‌هایی است که می تواند باعث افزایش انرژی و احساس سیری در شما می‌شود.همچنین به‌خاطر وجود ویتامین‌های ب کمپلکس و اسیدهای چرب ضروری در آن،به سیستم عصبی و سلامت مغز کمک می‌کنند و خطر مشکلات قلبی-عروقی را کاهش می‌دهند.علاوه‌بر این،خوردن یک مشت آجیل در روز یک راه خوب برای است.

۳.شیر

این نوشیدنی به دلیل داشتن تریپتوفان،موجب رفع خستگی و درد شده و ترشح سروتونین را در مغز تحریک می‌کند که باعث بهبود خلق و خوی شما می‌شود.

۴.شکلات

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن ۲۰ تا ۳۰ گرم شکلات در طول روز راه خوبی برای بهبود خلق و خو و افزایش میزان انرژی شما است.هر شکلاتی که می‌خورید در واقع حاوی ۷۵ درصد کاکائو است.این خوراکی منبع سالم آنتی اکسیدان است که باعث کندتر شدن روند پیری سلولی می‌شود.

۵.دانه کتان و دانه چیا

این دو ماده غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳،پروتئین و مواد معدنی هستند که انرژی شما را تامین می کنند.می‌توانید آنها را به شیک ها،بلغور جو دوسر،نان و دیگر انواع غذاهای خود اضافه کنید تا از مواد مغذی آنها در طول روز به طور کامل بهره مند شوید.

۶.عدس

عدس به‌دلیل دارا بودن منبع مهمی از کربوهیدرات‌های پیچیده،آهن،پروتئین و سایر مواد مغذی لازم،یکی از بهترین غذاها برای مبارزه با خستگی است.شما می‌توانید از عدس در سوپ،کیک و سالاد استفاده کنید.

۷.موز

برخی افراد به اشتباه معتقدند که موز به‌خاطر کربوهیدرات زیاد چاق کننده است اما حقیقت این است که این میوه باعث رفع خستگی و افزایش انرژی شما می‌شود.همچنین موز حاوی آمینواسید تریپتوفان است که باعث تشکیل سروتونین در مغز می شود.

۸.سبزی های برگ دار

سبزیجات برگ‌دار(مانند اسفناج،کلم بروکلی و گل کلم)به‌خاطر خواص تغذیه‌ای فراوان،ویتامین زیاد،کالری کم و میزان انرژی بالا باید بخشی از هر رژیم غذایی سالمی باشند.همچنین حاوی مقدار قابل توجهی آهن،منیزیم و پتاسیم هستند که باعث بهبود عملکرد فیزیکی بدن شما می‌شوند.

۹.گوشت های بدون چربی

گوشت بدون چربی منبع مهم کربوهیدرات و پروتئین است.این نوع گوشت‌ها به‌دلیل داشتن آمینواسید تیروزین،برای حفظ توده عضلانی و بهبود بهره وری ذهنی و فیزیکی مفید هستند.این ماده غذایی همچنین حاوی ویتامین ب ۱۲ است که موجب کاهش افسردگی و علائم خستگی می‌شود.

تاریخ : ۸ ژانویه ۲۰۲۳
منبع: step to health


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز