title
کد خبر: 231493
00
بازار دارو تا ۶ ماه آینده بحرانی می شود| علت کمبود دارو در کشور چیست؟

دبیر انجمن علمی داروسازان ایران می‌گوید: کمبود آنتی‌بیوتیک نسبت به ۲ ماه پیش بهتر شده، اما برخی داروهای دیگر همچنان کمیاب هستند و اگر از صنعت داروسازی حمایت نشود، ممکن است طی ۳ تا ۶ ماه آینده دچار بحران جدی شویم.

به گزارش بهداشت نیوز، کمبودهای دارویی به خصوص آنتی‌بیوتیک در سراسر کشور از تیرماه امسال شروع شد و در آبان به اوج خود رسید. به‌طوری‌که ذخایر دارویی یک‌ماهه کشور در وضعیت قرمز قرار گرفت و داروهای در دسترسی همچون شربت سرفه، سرم، شربت استامینوفن کودکان، قرص ایبوپروفن، قطره‌های چشم و ... در برخی داروخانه‌ها نایاب شد و شهروندان مجبور بودند برای پیدا کردن ساده‌ترین داروها که همیشه در دسترس بود، داروخانه‌های شهر را زیر پا بگذارند.

طی هفته جاری نیز برخی داروهای بیماران اعصاب و روان، اسپری‌های تنفسی و ... در داروخانه‌ها کمیاب شد و شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرد.

روز ۲۹ آذر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت قول داد که ظرف یکی ۲ ماه آینده کمبود دارو در زمینه چند قلم دارو جبران شود.

او در عین حال گفت که «داروخانه‌ها مملو از دارو هستند ولی ممکن است تنها چند قلم دارو با کمبود مواجه شود و البته همیشه چنین مشکلاتی در کشور وجود داشته و مربوط به این دولت نیست.»

اما در حالی که عین‌اللهی روی مملو بودن داروخانه‌ها از دارو تاکید داشته، شواهد نشان می‌دهد که تعدادی از داروها در دسترس نیستند و متقاضیان باید حداقل چند داروخانه را بگردند تا داروی مورد نیاز خود را پیدا کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اکرم کیانژاد
1401/10/19 - 17:210 0
سلام داروی متیل..برای خانم های باردار که دچار فشار خون هستند هم چند ماه است نایاب شده
1401/10/20 - 00:220 0
سلام داروی متیل فنیدات،ریسپر که برای توجه و تمرکز بچه هاست نایاب وپسرم بهش احتیاج داره لطفاً رسیدگی کنید
اینستاگرام بهداشت نیوز