title
کد خبر: 230511
00
توصیه هایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در موج زمستانی

زمستان امسال با شیوع غافلگیرکننده موج های کرونا در برخی کشورها همراه بوده و آمارها نشان می دهد گسترش سویه های جدید این ویروس منجر به کاهش اثربخشی واکسن ها شده و ممکن است افراد زیادی مجددا به کووید ۱۹ مبتلا شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، همزمان با شکل گیری امواج جدید ابتلا به کرونا در برخی کشورهای جهان همچون چین، هندوستان، روسیه و ایالات متحده امریکا، متخصصین توصیه های جدیدی برای مواجه شدن با این موج جدید کووید ۱۹ ارائه می دهند که انجام آن ها می تواند تاثیری به سزا در عبور به سلامت از زمستان داشته باشد.

توصیه می شود، در صورت وجود فردی بیمار در محیط داخل خانه، در صورت امکان، از تماس نزدیک با وی خودداری کنید. در صورت امکان فاصله ۲ متری را بین فرد بیمار و سایر اعضای خانواده حفظ کنید. اگر از فردی که بیمار است مراقبت می کنید، مطمئن شوید که ماسک مناسبی زده اید و سایر اقدامات احتیاطی را برای حفظ امنیت خود انجام می دهید.

در صورت حضور در محیط های عمومی و سرویس های حمل و نقل همگانی از جمله اتوبوس، تاکسی و مترو، اگر  به طور کامل واکسینه نشده اید، حداقل فاصله ۲ متری را از سایرین رعایت کنید. این موضوع به طور ‌ویژه برای افراد دارای بیماری های زمینه ای و کسانی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند دارای اهمیت است.

در صورت ابتلا به بیماری، به هیچ عنوان خوددرمانی نکنید. اگر فرزند شما یا یکی از اعضای خانواده بیمار است، فوراً به پزشک مراجعه کنید. خود درمانی و استفاده از داروهای اشتباه صرفا منجر به بدتر شدن شرایط می شود.

در بیشتر موارد، سویه فعلی کووید علائم حداقلی را ایجاد می کند که می توان با داروهای ساده ای همچون پاراستامول و استامینوفن آن را درمان کرد. داشتن یک رژیم غذایی متعادل، خواب مناسب و ورزش منظم همگی برای سلامت عمومی و بهبود شرایط بیماران مفید هستند.

برای کمک به جلوگیری از انتقال کووید-۱۹، والدین باید به کودکان خود آموزش دهند که قبل از دست زدن به صورت، دست های خود را بشویند. استفاده از ماسک صورت هنگام حضور در اماکن عمومی همراه با فاصله گذاری اجتماعی توصیه می شود. به طور کلی توصیه می شود از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنید.

در خاتمه توصیه می شود، بی دلیل وحشت نکرده و بر اثر ترس شایعه پراکنی نکنید. اخبار و توصیه های بهداشتی را تنها از مراجع رسمی و تائید شده دریافت کرده و مراقب شایعات و اخبار دروغ باشید.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز