title
کد خبر: 227619
00
با بدتر شدن این علائم به پزشک مراجعه کنید

بیماری آنفلوانزا در تمامی طول سال رخ می‌دهد اما معمولاً بیشترین زمان فعالیت آن در ماه‌های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حمیدرضا بیکی اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشأ ویروسی است که ویروس آن‌گونه‌های متعددی دارد.

وی تصریح کرد:  بیماری آنفلوانزا در تمامی طول سال رخ می‌دهد اما معمولاً بیشترین زمان فعالیت آن در ماه‌های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

این پزشک از تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد و خستگی به عنوان برخی از علائم این بیماری نام برد و ادامه داد: سرفه، ناراحتی گلو، آب‌ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال که در عده‌ای از بیماران و از جمله در کودکان شایع‌تر از بزرگسالان از دیگر علائم این بیماری است.

با بدتر شدن این علائم به پزشک بروید

وی با بیان اینکه بعضی از علائم ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد اضافه کرد: همچنین ممکن است علائم در بعضی از افراد بسیار خفیف باشد. در افرادی که قبلاً واکسینه شده‌اند یا به علت ابتلای قبلی  به بیماری آنفلوانزا مقداری ایمنی کسب کرده‌اند علائم ممکن است خفیف باشد.
دکتر بیکی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با زمان مراجعه بیمار به پزشک افزود: در صورت بروز و بدتر شدن علائمی نظیر: کوتاه شدن تنفس (سختی تنفس) یا تنفس سریع، درد سینه، گیجی یا سرگیجه ناگهانی و یا استفراغ مداوم بیمار باید فوراً به پزشک مراجعه کند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه دفع ویروس احتمالاً در افراد بالغ بین ۳ تا ۵ روز بعد از بروز نشانه‌های بالینی بیماری است اضافه کرد: بروز نشانه‌های بالینی بیماری در کودکان نیز هفت روز بعد از آن ادامه دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز