title
کد خبر: 227312
00
پنج مواد غذایی مفید برای دیابتی ها

اگرچه تغییرات رژیم غذایی دیابت را درمان نمی کند، اما می تواند عوارض جانبی دیابت نوع ۲ مانند بیماری قلبی و نوروپاتی را کاهش دهد. بهترین رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، یک رژیم متعادل است که شامل مقدار مناسب کربوهیدرات، پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات در هر وعده غذایی باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، این مقاله را بخوانید تا بدانید اگر دیابت نوع ۲ دارید چه غذاهایی باید بخورید.

ماهی

خوردن ماهی دو بار در هفته از بیماران دیابتی در برابر مشکلات کلیوی محافظت می کند. ماهی همچنین نقش مثبتی در حفظ سلامت قلب دارد.

اسفناج

مصرف سبزیجات دارای برگ تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۴ درصد کاهش می دهد. زیرا این سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C هستند که به عنوان محافظ در برابر دیابت عمل می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که کالری و کربوهیدرات کمی دارند، انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و افراد دیابتی بهتر است آن را به طور منظم مصرف کنند. این ماده مغذی در کاهش فشار خون و کلسترول بد (LDL) و پیشگیری از بیماری قلبی نقش دارد. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می تواند خطر بیماری قلبی را تا ۲۶ درصد کاهش دهد.

* لیکوپن گوجه فرنگی پخته بیشتر از گوجه فرنگی خام در بدن جذب می شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C است. این دو ماده مغذی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و مصرف آنها هم برای افراد سالم و هم برای افراد دیابتی مفید است.

آووکادو

آووکادو به دلیل داشتن چربی های اشباع نشده با پیوند مضاعف یکی از بهترین غذاها برای سلامت قلب است. فیبر، پتاسیم و لوتئین موجود در آووکادو به کاهش کلسترول خون و کاهش التهاب کمک می کند و همچنین فشار خون را در محدوده طبیعی نگه می دارد. هر ۵۰ گرم آووکادو حاوی ۸۰ کالری، ۶ گرم چربی سالم و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز