title
کد خبر: 226778
00
بار این بیماری ها در کشور تهدیدات آینده نظام سلامت هستند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بار بیماری ها را از تهدیدات آینده نظام سلامت کشور دانست.  

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر یونس پناهی در همایش گرامیداشت پدافند غیرعامل در سالن همایش های هتل قلب تهران، گفت: مطابق بررسی ها، بار بیماری ها در دنیا شامل بیماری های قلبی، سرطان ها، بیماری های خاص و صعب العلاج، تنفسی، نورولوژی، تصادفات، مغر و اعصاب و در ایران بیماری های قلبی، سرطان ها، تصادفات، مغز و اعصاب و تنفسی هستند.
وی با بیان این که اگر بتوانیم هزینه ها و بار بیماری های فوق را مدیریت کنیم مابقی بیماری ها نیز قابل کنترل خواهند بود، افزود: تغییرات اقلیمی و کمبود آب، دارو، غذا و ایمنی غذایی، جمعیت و تهدیدات محیطی مثل تصادفات مهم ترین مخاطرات فعلی و آینده کشور هستند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دارو بعد از تجارت تسلیحاتی بزرگترین تجارت در دنیاست. در چرخه تولید، توزیع و مصرف دارو بخش توزیع دارو به دلیل منشاء شیمیایی و بیولوژیکی دارو می تواند تهدید باشد.
دکتر پناهی بیان کرد: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با توجه به مساله مهم تامین، نگهداری و توزیع مواد غذایی آمادگی دارد از تحقیقات دانشمندان این حوزه حمایت کند.
وی تصریح کرد: مساله مهم دیگر جوان سازی جمعیت کشور است. هم اکنون نرخ رشد باروری در برخی استان های کشور به 0.9 و عدد یک رسیده است که بسیار هشدار دهنده است.
ذات پدافند غیرعامل پیشگیری است
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ذات پدافند غیرعامل بازدارندگی و پیشگیری است. کرونا به ما ثابت کرد باید در برابر تهدیدات آمادگی لازم را داشته باشیم. اکنون بالای 800 مرکز تحقیقات دولتی و 40 مرکز تحقیقاتی خصوصی در کشور فعال هستند و از این ظرفیت باید برای رفع تهدیدات بهره ببریم.
وی در پایان یادآور شد: تغییر رویکرد مواجهه با کرونا از نگاه درمانی به نگاه پیشگیرانه در این دولت موجب کاهش مرگ و میرها از بالای 700 نفر در روز به زیر 10 نفر و حتی در روزهایی صفر شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز