title
کد خبر: 225914
00
قصه های شبانه مسیری امن برای مدیریت اضطراب در فرزندانمان

برنامه خونه زندگی روز چهار شنبه ۲۷ مهر به این موضوع پرداخت که قصه های شبانه چه تاثیر و چه اهمیتی برای کودک دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، خواه شما تصمیم دارید که صاحب فرزندی شوید یا خواه که اکنون پدر یا مادر هستید، شاید شنیده باشید که خواندن داستان برای فرزند خردسالتان هنگام خواب در شب، بسیار مفید می‌باشد.

علی رغم این واقعیت که اکثر والدین تمایلی به این کار ندارند، آن هم به دلیل این که یک روز کاری طولانی، آن چند دقیقه کتاب خوانی را برای آن‌ها خسته کننده و آزاردهنده می‌سازد، اما آن، تأثیر مثبتی بر سلامت روحی و روانی و احساسی و هیجانی کودک شما می‌گذارد.

در اینجا، به مرور بهترین فواید خواندن داستان برای کودکان هنگام خواب در شب، بپردازید، و در این صورت، هرگز در خواندن آن برای فرزند خود مضایقه نخواهید نمود:

خواندن داستان برای کودک هنگام خواب در شب، قدرت تخیل او را افزایش می‌دهد. کودکان باید قدرت تخیل سالمی داشته باشند، زیرا فکر و ذهنشان را به فعالیت واداشته و به آن‌ها می‌آموزد تا به نحوی سریع و مؤثر بیاندیشند. و آن‌ها به واسطه قدرت تخیل و شگفت انگیز خود، در آینده قادر به یافتن راهحل‌های سودمند و موثری خواهندبود. توانایی مجسم نمودن شخصیت‌ها، مکان‌ها و موقعیت‌ها و رویدادهای غیرواقعی و خیالی، زندگی ما را رنگینتر و شادتر می‌سازد، به همین دلیل، شما باید این مهارت را به فرزند خود نیز بیاموزید.

زمانی که شما هنگام خواب در شب، برای فرزندتان داستان می‌خوانید، در حقیقت شما با این کار، کودک خود را به خواندن کتاب‌های بیشتری در مسیر زندگی، ترغیب و تشویق می‌کنید. فرزندانی که عشق و علاقه بسیار زیادی به مطالعه دارند، صاحب والدینی هستند که در دوران کودکی برای آن‌ها قبل از خواب، کتاب می‌خواندند. کودکانی که فقط به تماشای فیلم و کارتون می‌پردازند، تنها به دلیل آن است که فوائد کتاب خواندن را نمی‌دانند. سعی کنید فرزندان خود را به خواندن کتاب ترغیب کنید، زیرا بدین ترتیب، آن‌ها در زندگی، بسیار موفق تر خواهند بود.

خواندن کتاب، ما را از هوش و ذکاوت بیشتری برخوردار می‌کند. هنگامی که فرزندان، داستان‌هایی را که ما می‌خوانیم، می‌شنوند، آن‌ها به عنوان مثال، قواعد و دستور زیان و واژگان را فرا می‌گیرند. و به دلیل آن که فرزندان، معلومات بسیار زیادی از داستان خواندن‌های شما کسب کرده‌اند، در مدرسه، فردی موفق خواهندبود. علاوه بر آن، هر داستان، جنبه اخلاقی خود را دارد و آنچه را که خوب یا بد است، بیان می‌کند.

بطور خلاصه، آن درک اصلی و اولیه از اجتماع، اعمال و رفتار مناسب و بطور کلی، زندگی را نشان می‌دهد. این دلایل، دیگر هیچ گونه احتمالی را برای شک و تردید در خواندن یا نخواندن داستان برای فرزندان خردسال هنگام خواب در شب، باقی نمی‌گذارد. مهم نیست که شما چقدر خسته هستید، چند دقیقه ای را برای خواندن حداقل یک داستان کوچک برای کودک خود پیدا کنید. من به شما قول می‌دهم که آن‌ها در آینده، از شما تشکر و قدردانی خواهند نمود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز