title
کد خبر: 225817
00
 اکثر نمایندگان از پاسخ‌های عین‌اللهی در نشست امروز کمیسیون بهداشت مجلس قانع شدند

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از اقناع اکثر نمایندگان از پاسخ‌های وزیر بهداشت در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: وزیر بهداشت در مورد وضعیت اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری بیان کرد که در حال حاضر در مرحله تامین منابع و اجرا است.

به گزارش بهداشت نیوز، زهرا شیخی  در تشریح نشست امروز ( دوشنبه، 25 مهرماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخ گویی به سوالات نمایندگان خبر داد و گفت: مقرر شده بود 24 سوال توسط 15 نماینده مطرح شود اما 4 نماینده 6 سوال خود را پس گرفتند و یک نماینده در نشست حاضر نشد.

وی افزود: همچنین سه نماینده از پاسخ های وزیر قانع نشدند و بخشی از سوالات به مراعا گذاشته شد و برخی نمایندگان نیز به وزیر برای تعیین تکلیف سوالات و مباحث مطرح شده مهلت دادند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: برخی سوالات نمایندگان منطقه ای و در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و پزشک و نیروی متخصص، ضعف مدیریت، عدم تجهیز و احداث بیمارستان ها و برخی سوالات نیز ملی و در مورد تعیین تکلیف وضعیت نیروهای طرحی، کمبود و نبود داروی بیماران خاص و صعب العلاج، افزایش قیمت دارو، اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری، نحوه توزیع نیروهای متخصص، تقویت شبکه بهداشت و وضعیت پزشکان عمومی آزمون دستیاری بودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم یادآور شد: رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال نمایندگان در مورد کمبود دارو مطرح کرد که طرح دارویار را اجرا کردیم که از بحث ارز رها شویم و نقدینگی وارد بازار شود مشکل حل خواهد شد ایشان همچنین تاکید کرد که داروهای خاص باید در جاهای خاص توزیع شود تا به دست بیماران برسد البته مدیرعامل بیمه سلامت نیز بیان کرد که سهم بیمه ای افزایش یافته است و سهم بیمار در برخی موارد کاهش یافته است.

شیخی افزود: همچنین رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مورد تعیین تکلیف وضعیت نیروهای طرحی بیان کرد که به جد پیگیر اجرای دستور رهبر معظم انقلاب در مورد جذب نیروهای طرحی هستیم و این موضوع برای ما در اولویت قرار دارد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم ادامه داد: وزیر بهداشت نیز در مورد وضعیت اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری تاکید کرد که در حال حاضر در مرحله تامین منابع و اجرا است.

منبع: خانه ملت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز