title
کد خبر: 225376
00
شام درمانی حال خانواده را خوب می کند

محققان انجمن قلب آمریکا دریافته‌اند که ۹۱ درصد از والدین متوجه می ‌شوند که خانواده‌ هایشان وقتی با هم غذا می ‌خورند استرس کمتری دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس یک نظرسنجی که از هزار بزرگسال انجام شد، مشخص شد ۸۴ درصد افراد آرزو داشتند که می‌توانستند بیشتر از یک وعده غذایی را در کنار عزیزانشان مصرف کنند. با این حال، یک فرد بالغ به طور متوسط تقریباً نیمی از اوقات را به تنهایی غذا می‌ خورد.

طی این مطالعه مشخص شد دو نفر از هر سه نفر گهگاه دچار استرس شده و ۲۷ درصد مردم نیز شدیدا  استرس دارند. این مساله از آن نظر دارای اهمیت است که استرس مزمن و مداوم خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.

دکتر ارین میچوس، از انجمن قلب آمریکا و معاون بخش قلب و عروق در دانشگاه جانز هاپکینز، می گوید: به اشتراک گذاشتن وعده های غذایی با دیگران راهی عالی برای کاهش استرس، افزایش عزت نفس و بهبود ارتباط اجتماعی، به ویژه برای کودکان است.

استرس مزمن و مداوم همچنین می ‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را در طول زندگی افزایش دهد، بنابراین برای افراد مهم است که راه‌ هایی برای کاهش و مدیریت استرس تا حد امکان و در اسرع وقت بیابند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بسیاری از مردم بر این باورند که به مصرف یک وعده غذایی در کنار خانواده، فواید سلامتی متعددی برای افراد دارد. در این میان دو نفر از هر سه نفر می گویند که غذا خوردن مشترک، اهمیت ارتباط با دوستان، خانواده، همکاران و همسایگان را نشان می دهد.

بیش از نیمی از شرکت کنندگان می گویند اشتراک یک وعده غذایی با خانواده باعث کم شدن استرس و اضطراب می شود. از سوی دیگر تقریباً از هر ۱۰ نفر ۶ نفر اضافه می کنند که وقتی با افراد دیگر غذا می خورند، انتخاب های غذایی سالم تری دارند. با این حال، بسیاری از آمریکایی‌ ها به سختی می ‌توانند برنامه‌ های خود را با عزیزانشان هماهنگ کنند.

اگرچه همیشه امکان صرف غذا در کنار خانواده وجود ندارد اما توصیه می شود تلاش کنید در حد ممکن در کنار خانواده و دوستانتان غذا بخورید. در این شرایط اگر نمی توانید حضوری دور هم جمع شوید، به این فکر کنید که چگونه می توانید یک وعده غذایی را از طریق تلفن یا رایانه با عزیزانتان مصرف می کنید.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز