title
کد خبر: 223655
30
 روشی موثر برای درمان آرتروز زانو

بررسی های محققان استرالیایی نشان داده است اجرای یک برنامه یوگای 12 هفته ای آنلاین می تواند به طور قابل توجهی درد زانوی افراد مبتلا به آرتروز زانو را بهبود ببخشد.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک کارآزمایی تصادفی شده که روی بزرگسالان مبتلا به استئوآرتریت یا همان آرتروز زانو انجام شده است، نشان می دهند که یک برنامه یوگای آنلاین ۱۲ هفته ای، باعث بهبود عملکرد زانو در شرکت کنندگان شده است. 

آرتروز زانو، یکی از عوامل اصلی درد و ناتوانی است. ورزش می تواند درد، عملکرد، قدرت عضلانی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به آرتروز زانو را بهبود بخشد و به طور جهانی نیز توصیه می شود. 

در این میان، یوگا یک ورزش کم‌ضربه است که هر دو حالت ایستا و پویا را با استراتژی‌های تمرکز حواس ترکیب می‌کند و آن را به یک ورزش مفید برای افراد مبتلا به آرتروز زانو تبدیل می‌کند. 

با این حال، تا پیش از این، تحقیقات قابل توجه و با کیفیتی در مورد تاثیرات برنامه‌های یوگای آنلاین بر استئوآرتریت زانو انجام نشده بود تا مزایای آن را در مورد درد، عملکرد و سفتی زانو نشان دهند.

محققان دانشگاه ملبورن استرالیا برای رفع این کمبود پژوهشی، 212 بزرگسال مبتلا به استئوآرتریت علامت دار زانو را به یک تحقیق دعوت کردند تا یک برنامه یوگای آنلاین 12 هفته ای را بر روی آن ها آزمایش کنند.

محققان دریافتند: شرکت کنندگانی که از برنامه یوگا استفاده کردند، دارای عملکرد زانوی بهبود یافته و مشکل کمتری در عملکرد کلی خود بودند. اگرچه این درد در حین راه رفتن هنوز تاحدی وجود داشت.

بر این اساس، استفاده از برنامه یوگای آنلاین فوق می تواند بهبود قابل توجهی را متوجه افراد دچار استئوآرتریت زانو نماید و آن ها را دست کم از دردهای ایستا نجات بخشد.

 

منبع:سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز