title
کد خبر: 223049
00
اختصاصی| نکاتی برای کمک به افراد فراموش‌کار

حواس‌پرتی به معنی ناتوانی برای تمرکز است.بیمار تکالیفی را که به او محول می‌شود را انجام نمی‌دهد،اما به پدیده‌های غیرمرتبط در محیط توجه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، وقتی این مورد چندین بار در روز برای شما اتفاق می‌افتد،برخی از استراتژی‌ها می‌توانند برای شما مفید باشند.

۱.با کارهای مهم‌تر روزتان را شروع کنید
قبل از اینکه روزتان را شروع کنید، می‌توانید فهرستی از کارهای پیش رو تهیه کرده و اولویتی را برای آنها تعیین کنید.به این ترتیب، نه تنها یک مرور کلی از روز خود دارید، بلکه همانطور که به جلو می روید یا به اهداف خود دست می یابید،به کارهای بعدی خود می‌رسید.اگر غافل یا فراموشکار هستید،برنامه‌ریزی گزینه بسیار خوبی است.

۲.راهی برای یادآوری چیزهایی که فراموش می‌کنید را پیدا کنید 
به عنوان مثال، اگر نمی‌خواهید ناهار خود را در یخچال فراموش کنید، می‌توانید قبل از رفتن به محل کار، یادداشتی روی در بگذارید.

۳.یاد بگیرید که چگونه زمان خود را مدیریت کنید
بسیاری اوقات، حواس پرتی ناشی از عدم سازماندهی است.به همین دلیل، خوب است که بتوانید فعالیت های خود را برنامه ریزی کنید.ابزارهای مختلفی وجود دارد که بیشتر آنها برای رایانه ها یا تلفن های هوشمند در دسترس هستند و به شما این امکان را می دهد که بدانید چقدر زمان را به یک کار یا پروژه اختصاص می دهید.

۴. سعی کنید حواس خود را متمرکز و حاضر نگه دارید
اگر هنگام مکالمه با شخصی، اعلان‌های واتس‌اپ خود را نیز بررسی می‌کنید، ممکن است جزئیات مهم مکالمه را از دست بدهید.بنابراین سعی کنید روی کاری که در حال رخ دادن است تمرکز کنید.محدودیت‌های خود را با مقدار کارها و فعالیت‌هایی که می‌خواهید به طور همزمان انجام دهید، اعمال کنید.

۵. از خود در مورد چیزهایی که تمایل به فراموش کردن آن‌ها دارید،بپرسید
معمولا در چه زمینه هایی دچار فراموشی می‌شوید؟آیا همیشه حواس‌پرت هستید یا فقط وقتی صحبت از مکان های خاصی می شود؟به عنوان مثال، ممکن است فراموش کنید که برخی از اشیاء روزمره (عینک، کت یا کلید) را با خود ببرید یا شاید مایل هستید که تعهدات و جلسات را فراموش کنید.گاهی اوقات، وقتی به آن فکر می‌کنید، در نهایت متوجه می‌شوید که این فقط یک حواس پرتی نیست،بلکه شرکت در جلسات را دوست ندارید.در این مورد،فراموشی ممکن است به عنوان یک استراتژی یا بهانه عمل کند.

۶.سعی کنید نظم را حفظ کنید
این توصیه همراه با نکته قبلی است.اگر مکان اشیا را فراموش می‌کنید،مکان های ثابتی را برای آنها تعیین کنید.سعی کنید تا حد امکان تعدادی از کارها را قبل از ترک خانه به انجام برسانید.از سوی دیگر، اگر کاری که فراموش می‌کنید مربوط به جلسات باشد، می‌توانید از زنگ هشدار یا برنامه‌ریزی برای کمک به حافظه خود استفاده کنید.همچنین می توانید از برنامه ریز هفتگی یا ماهانه استفاده کنید و آن را در مکانی قابل مشاهده مانند در یخچال قرار دهید.

۷.مکانی را انتخاب کنید که عاری از حواس پرتی باشد
اگر تمرکز نقطه قوت شما نیست، سعی کنید در محیطی عاری از محرک‌های دیداری و شنیداری کار یا مطالعه کنید. در خانه از انجام کارهای خود در مکان هایی که افراد زیادی دائما در آن تردد می کنند، اجتناب کنید.

۸.کارهای خود را به پایان ببرید
مهم این است که سعی کنید تمرکز خود را روی یک کار بگذارید و زمان شروع و پایان آن را مشخص کنید.زمانی که این‌کار را انجام ندهید،در پایان روز اغلب این تصور را دارید که پیشرفتی نکرده‌اید،زیرا نتوانسته‌اید کار مهمی را انجام دهید.

۹.لحظاتی را برای فراغت و استراحت ایجاد کنید
حواس پرتی نیز پس از دوره های سخت ظاهر می شود.باید بدانید که مغز بعد از انجام کارهای زیاد نیاز به استراحت دارد.بنابراین لازم است بین کار و اوقات فراغت تعادل ایجاد کنید.

۱۰.برای خود بهانه نیاورید
اغلب اوقات، برچسب‌های حواس پرت یا غافل یک مزیت ثانویه دارد: انکار مسئولیت.سپس از این ویژگی برای بهانه تراشی برای خود استفاده می کنید.به یاد داشته باشید استفاده از حواس پرتی به عنوان بهانه می تواند شما را در موقعیتی قرار دهد که دوست ندارید آن را تغییر داده یا بهبود ببخشید.


در نهایت به یاد داشته باشید ما دائماً تبلیغ‌هایی را دریافت می‌کنیم که از انجام چندین کار با هم حمایت می‌کنند.به عنوان مثال نوشتن پیامی با یک دست در حین رزرو و لب‌خوانی های همکاری که وارد دفتر می شود تا پیامی به ما بدهد.اگرچه ممکن است فکر کنیم که این یک مزیت بزرگی است اما در میان مدت و بلندمدت،عواقب زیادی برای ما دارد.اگر قصد داشته باشیم کاری را انجام دهیم که فراتر از امکانات ما است،باید متوجه خطرات یا فرصت‌های ایجاد شده برای بهبود اوضاع خود بشویم،در غیر این صورت،به تدریج اضطراب بر ما غلبه می‌کند که نتیجه آن فرسودگی ذهنی و جسمی است.

Steptohealth 
5سپتامبر۲۰۲۲


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز