title
کد خبر: 222958
00
با این نوشیدنی‌های طبیعی و خوشمزه سیستم ایمنی را تقویت کنید

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از نکات مهم و ضروری برای حفظ سلامتی است.

به گزارش بهداشت نیوز، سیستم ایمنی بدن همواره فعال است. و از بدن در برابر بیماری‌ها و سلول‌های مضر مراقبت می‌کند. بنابراین برای ادامه کار خود و تامین انرژی به مقدار کافی از ویتامین‌ها و مواد مغذی نیاز دارد. در ادامهشما را با چند روش درست کردن آبمیوه‌های طبیعی خوش طعم و بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا ‌می‌کنیم.

سیب، هویج، پرتقال

آبمیوه هویج و سیب و پرتقال یک ترکیب فوق‌العاده برای حفاظت از بدن مقابل انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها می‌باشد. این ترکیب سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم و اسیدفولیک و ویتامین‌های B6 و C و A می‌باشد. که به سیستم ایمنی کمک می‌کنند. برای خوش طعم تر شدن آبمیوه خود می‌توانید از سیب‌ سبز ترش استفاده کنید.

پرتقال و گریپ‌فروت

ویتامین  C یک آنتی‌اکسیدان مناسب به شمار می‌رود و خواص فراوانی دارد. از بدن در برابر بیماری‌های مختلف حفاظت می‌کند و کمبود آن در بدن می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر عملکرد سیستم ایمنی داشته باشد. ترکیب آبمیوه پرتقال و گریپ‌فروت به همراه مقدار بسیار کمی فلفل سیاه، یک منبع سرشار از ویتامین C در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین این ترکیب حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین‌های B6 و A ، اسید فولیک و روی(zinc) می‌باشد.

آب گوجه فرنگی خانگی

اگر می‌خواهید اطمینان پیدا کنید که آب گوجه فرنگی تازه و بدون مواد افزودنی مصرف می‌کنید، بهترین راه این است که خودتان آن را آماده کنید. همچنین برای آماده کردن آن حتما نیازی به آبمیوه‌گیری یا مخلوط کن نیست و می‌توانید با استفاده از رنده و یا تکه تکه کردن گوجه فرنگی و عبور آن از یک الک، آن را صاف کنید. گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌های A و C و آهن می‌باشد. و همچنین سرشار از فولات است که به کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های مختلف کمک می‌کند.

کلم کیل، گوجه فرنگی، کرفس

کلم کیل یکی از گونه‌های کلم وحشی است که خواص زیادی دارد.در این دستور در کنار گوجه فرنگی از کلم کیل و کرفس استفاده شده که این ترکیب را سرشار از ویتامین A می‌کند. همچنین می‌توانید از ترب کوهی در این ترکیب استفاده کنید که خاصیت ضد التهابی دارد و باعث بیدار شدن حواس می‌شود. این ترکیب همچنین سرشار از ویتامین C، منیزیم، پتاسیم، آهن و اسید‌های چرب می‌باشد.

چغندر، هویج، زردچوبه، زنجبیل

این آبمیوه دارای خاصیت ضد التهابی است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. التهاب معمولا یک واکنش ایمنی در برابر عفونت‌ها می‌باشد و می‌تواند باعث بروز آنفولانزا یا علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه و بدن درد شود. این آبمیوه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند. این ترکیب سرشار از ویتامین‌های C و A و E و مواد مغذی مانند کلسیم و آهن است و به سلامتی بدن شما کمک می‌کند.

توت‌فرنگی و انبه

ترکیب توت‌فرنگی و انبه یکی دیگر از آبمیوه‌های طبیعی بی‌نظیر و خوش طعم را برای شما فراهم می‌کند. که سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان می‌باشد. اگر میوه‌های تازه را در دسترس نداشته باشید نیز، می‌توانید از میوه‌های منجمد استفاده کنید. که تقریبا خواص مشابه همان میوه‌های تازه را دارا می‌باشند. ویتامین E موجود در انبه باعث افزایش خواص آنتی‌اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. که مخصوصا برای افراد مسن بسیار مفید است. این ترکیب همچنین سرشار از ویتامین‌های A و C، آهن و فولات می‌باشد.

آب هندوانه

هندوانه علاوه بر اینکه به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، باعث کاهش درد‌های عضلانی که می‌توانند ناشی از بیماری یا آنفولانزا باشند نیز می‌شود. آب هندوانه را می‌توان همراه با نعنا استفاده کرد و یا همراه با آب سیب و پرتقال مخلوط کرد. این آبمیوه سرشار از منیزیم، روی و ویتامین‌های A و C می‌باشد.

نعنا، توت‌فرنگی، کیوی

ترکیب توت‌فرنگی و کیوی همراه با مقداری نعنا از دیگر آبمیوه‌های طبیعی بسیار خوش طعم است. که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. البته به علت غلظت بالای این نوشیدنی، ممکن است دوست داشته باشید این ترکیب را به عنوان یک اسموتی مصرف کنید. این ترکیب دارای مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی از جمله منیزیم، روی، فولات و ویتامین‌های A و B6 و سرشار از ویتامین C است. که در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

اسفناج، کاهو، کلم

این ترکیب آب سبزیجات، به عنوان یک نیروگاه از مواد مغذی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند، شناخته می‌شود. می‌توانید در صورت علاقه به این ترکیب جعفری را هم اضافه کنید که سرشار از ویتامین B6 می‌باشد. ویتامین B6 در تکثیر سلول‌های ایمنی و تولید آنتی بادی نقش مهمی دارد. این آب سبزیجات برای کودکانی که از مصرف سبزیجات خودداری می‌کنند نیز گزینه مناسبی می‌باشد. این ترکیب دوست داشتنی و مغذی سرشار از ویتامین‌های B6 ، A و C و موادی چون کلسیم و آهن می‌باشد. 

این آبمیوه‌های طبیعی را می‌توانید با مقداری عسل شیرین کنید.

بنابراین برای حفظ سلامتی در زندگی، همواره باید سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگه دارید. و یکی از روش‌های ساده و لذت بخش، مصرف آبمیوه‌های طبیعی، اسموتی‌ها و نوشیدنی‌های سالم می‌باشد. البته راه‌های دیگری هم برای تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله ورزش منظم، رعایت بهداشت و آبرسانی کافی به بدن نیز وجود دارند که برای تجربه زندگی سالم باید رعایت شوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز