title
کد خبر: 222529
00
دو عامل موثر بی رغبتی پزشکان برای تحصیل در برخی تخصص ها/ پیشنهاد مجلس به شورای عالی دستمزد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس فشار کاری و دریافتی پایین را دو عامل موثر بی رغبتی پزشکان برای تحصیل در برخی تخصص ها دانست و بر ضرورت اصلاح تعرفه ها تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، یحیی ابراهیمی در مورد بی رغبتی برخی پزشکان برای تحصیل در برخی تخصص ها، گفت: اختلاف درآمدی بالایی میان برخی تخصص های پزشکی با برخی مشاغل وجود دارد و بی توجهی دولت و وزارت بهداشت نسبت به تقویت و افزایش درآمد در کنار فشار کاری و روحی بالا باعث شده پزشکان دیگر رغبتی برای ورود به برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی نداشته باشند.

وی افزود: برخی رشته های تخصصی مانند داخلی، اطفال و بیهوشی رشته های پایه هستند و میزان پرداختی کارانه و دریافتی آنها باید متفاوت باشد اما به این مهم توجهی نشده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم ادامه داد: چرا باید کارانه یک فوق تخصص گوارش آن هم به صورت تمام وقت 15 میلیون تومان باشد.

ابراهیمی یادآور شد: پیشنهاد کردیم در مورد مباحثی مانند مالیات، سطح بندی و رتبه بندی پلکانی درآمدی برای پزشکان در شورای عالی دستمزد اصلاحات و تغییراتی انجام شود تا بتوان به ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کمک کرد و همچنین شکاف موجود بین درآمد برخی تخصص ها و رشته ها رفع شود در واقع کار زیاد و درآمد پایین دو عامل موثر در بی رغبتی پزشکان برای تحصیل در برخی تخصص ها است.
منبع: خبرگزاری خانه ملت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز