title
کد خبر: 222366
00
500 بیمار سرطانی در بیمارستان این شهر به طور کامل درمان شدند

به طور میانگین ماهانه ۶ بیمار مبتلا به سرطان در بیمارستان پیمانیه جهرم تحت عمل جراحی قرار می گیرند. عدم تحرک، اضافه وزن، مصرف دخانیات و استرس در بروز سرطان تاثیر گذار است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مرضیه حق بین فوق تخصص جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در مرکز بیش از ۶۰۰۰ پرونده بیمار مبتلا به سرطان سینه البته بصورت خوش خیم وجود دارد که همه تحت نظر هستند. همچنین تعدادی بیمار بدون پرونده جهت معاینات دوره ای به مرکز مراجعه می کنند.


وی با اشاره به بهبودی کامل ۵۰۰ بیمار مبتلا به سرطان در مرکز خاتم الانبیاء جهرم از ابتدای راه اندازی این مرکز ( از سال ۹۵ تا کنون) گفت: با وجود درمان کامل برای این بیماران، آنها همچنان زیر نظر هستند و معاینات دوره ای برای آنها انجام می شود.

دکتر حق بین با بیان اینکه به طور میانگین ماهانه ۶ بیمار مبتلا به سرطان در بیمارستان پیمانیه تحت عمل جراحی قرار می گیرند گفت: بیمارانی که تحت جراحی قرار میگیرند اغلب مبتلا به سرطان سینه هستند. البته سرطان روده بزرگ یا کولون هم در هر دو جنس بسیار شایع که دلیل افزایش آن می تواند ازدواج های فامیلی، نوع تغذیه، کمبود ویتامین D و سبک زندگی غلط باشد است.

به گفته وی افزایش پرونده بیماری های سینه در این مرکز به خاطر روند معاینات و تشخیص زودهنگام بیماری است. انجام مراحل تشخیص به موقع بیماری سرطان در این مرکز موجب شده افراد بیشتری به اینجا مراجعه کنند.


وی افزود: تشخیص، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، درمان های هورمونی، درمان مکمل مثل هرسپتین، مشاوره تغذیه و روان و ویزیت منظم جراح سرطان و متخصص آنکولوژی از خدماتی است که به بیماران ارائه می شود.
وی ادامه داد: تشخیص زود هنگام سرطان، تشکیل پرونده. پیگیری اقدامات درمانی بیماران، نمونه برداری از ضایعات، انجام عمل های سرپایی، بررسی های دوره ای، انجام باز سازی سینه بعد از سرطان، انجام عمل های زیبایی، جلسات درون گروهی با متخصصین پاتولوژی و رادیولوژی از دیگر خدماتی است که بیماران ارائه می شود.

به گفته این فوق تخصص جراح سرطان بعد از شیمی درمانی و خاتمه درمان، معاینات دوره ای دو سال اول هر از ۴ ماه و ۳ سال بعد هر از ۶ ماه برای بیماران انجام می شود. بیماران می بایست بعد از این پروسه، سالی یکبار به پزشک جراح و فوق تخصص آنکولوژی مراجعه نمایند و آزمایشات کامل و بررسی هلی تصویری دوره ای به دستور پزشک انجام دهند.

به گفته وی از دیگر مواردی که بعد از شیمی درمانی به بیماران توصیه می شود اصلاح سبک زندگی، دوری از استرس، مصرف داروهای آنتی اکسیدان، اصلاح کمبود های تغذیه ای و انجام ورزش است.


وی خاطر نشان کرد: اصلاح سبک زندگی در کاهش عوامل خطر ساز سرطان بسیار موثر است. عدم تحرک، اضافه وزن، مصرف دخانیات و استرس همگی در بروز سرطان تاثیر گذارند.

دکتر حق بین با اشاره به اضافه شدن تجهیزات جدید برای شناسایی دقیق ضایعه و توده سرطانی در مرکز گفت: با استفاده از این تجهیزات انواع علامت گذاری و وایر گذاری قبل از عمل و حتی بعد از شیمی درمانی برای پیدا کردن دقیق ضایعه سرطان انجام می شود که به تشخیص دقیق و درمان کامل بیماری کمک می کند.

مرکز سرطان خاتم الانبیاء بیمارستان پیمانیه جهرم از شنبه تا پنج شنبه در نوبت صبح فعال و آماده خدمت رسانی به بیماران است. همچنین دو پرستار، یک ماما، یک پزشکی عمومی و یک فوق تخصص جراحی سرطان در این مرکز فعالیت دارند.
منبع: طبنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز