title
کد خبر: 222351
00
اهدای قلب جوان 19 ساله به مرد 50 ساله

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: قلب جوان ۱۹ ساله ای که دچار مرگ مغزی شده بود با اورژانس هوایی برای پیوند به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران انتقال یافت.    

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر امیرحسام علیرضایی، با اعلام این خبر افزود: با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها و همکاری واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی یزد و تهران و سازمان اورژانس کشور، انتقال هوایی قلب اهدایی و عمل پیوند با موفقیت انجام شد.
 
وی افزود: اورژانس هوایی روز گذشته برای انتقال قلب هوایی راهی یزد شد تا قلب اهدایی بیمار مرگ مغزی را به تهران منتقل کند و به بیمار نیازمند پیوند زده شود.
 
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: با رضایت خانواده مرحوم عرفان عبدالعلیان، اعضای این جوان برای نجات جان بیماران نیازمند اهدا شد.
 
بنابر گزارش وبدا، وی افزود: با این اقدام خدا پسندانه، قلب این ایثارگر در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران به یک مرد ۵۰ ساله پیوند و کبد و دو کلیه وی نیز در یزد نجات بخش جان چهار هموطن شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز