title
کد خبر: 222317
00
خواص بی نظیر یک غله رژیمی/ مفید برای یبوست و دیابت تا چاقی و کلسترول

جو دوسر غله‌ای رژیمی است که سرشار از فیبر زیاد (محلول و نامحلول)، انواع املاح معدنی، آنتی‌اکسیدان‌های قوی و ویتامین‌هایی مثل B و E می‌باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، خواص جو دوسر بیشمار است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن استفاده می‌شود. از جمله استفاده‌های این غله در سوپ جو دوسر پرک است که غذای اصلی در رژیم لاغری جو دوسر محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که کالری جو پرک خام در هر ۱۰۰ گرم ۳۸۰ کالری تعیین شده است.
خواص جو دوسر

دیابت

جو دو سر در حفظ تعادل قند و انسولین خون اثر مفیدی دارد. فیبرهای محلول آن به تثبیت سطح قند خون کمک می‌کنند. از آنجایی که این غله هضم نشاسته را کند می‌کند و عوارض ناشی از افزایش گلوکز خون را کاهش می‌دهد، بهترین غله برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم است.

یبوست

فیبر نامحلول جو دوسر باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش می‌شود و فعالیت روده‌ها را بهتر می‌کند. در نتیجه در درمان یبوست مفید است و از ابتلا به بیماری‌های هموروئیدی جلوگیری می‌کند.

چاقی

جو دوسر تمام مواد مغذی مورد نیاز افراد را تأمین می‌کند. به‌علاوه آب زیادی به خود جذب می‌کند، بنابراین مصرف کم آن باعث پرشدن معده و احساس سیری می‌شود؛ در نتیجه فرد با خوردن آن دیرتر احساس گرسنگی می‌کند و اشتهای او تنظیم می‌شود. بنابراین برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است.

به‌عنوان مثال می‌توانید برای صبحانه‌ای مقوی و سالم، یک فنجان جو دوسر را با آب یا شیر بجوشانید (اوتمیل) و خالی یا با انواع میوه‌های تازه/خشک، عسل، دارچین، انواع مغزها و … بخورید.

سلیاک

بیماری سلیاک مربوط به حساسیت افراد به گلوتن موجود در انواع گندم و جو و سایر غلات است. جو دو سر به علت دارا بودن میزان بسیار کم گلوتن، بهترین غله انتخابی برای افرادی است که به گلوتن حساسیت دارند.

بیماری‌های پوستی

کلاژن و آهن موجود در این غله مانع پیری و چین و چروک پوست می‌شود. ویتامین E موجود در آن باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود. خمیر یا ماسک حاوی آرد جو دو سر از قدیم برای رفع مشکلات پوستی مثل آفتاب سوختگی یا دفع ضایعات پوستی کارایی داشته است و امروزه برای درمان اگزما تجویز می‌شود.

کلسترول و بیماری‌های قلبی عروقی

فیبر زیاد موجود در این غله باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود که از مهترین عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی و گرفتگی رگ‌های قلب است.

مواد مغذی و ویتامین‌های E، منیزیوم و منگنز موجود در آن باعث سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز