title
کد خبر: 222188
00
این استان شمالی در حال خروج از پیک هفتم کروناست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه گلستان در حال خروج از وضعیت حاد کرونا است، گفت: مردم همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سعید گل فیروزی صبح امروز سه شنبه ۸ شهریور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس اطلاعات رسیده از سوی وزارت بهداشت، استان گلستان و دانشگاه علوم پزشکی استان جزو نخستین استان های شمال کشور است که در حال خروج از وضعیت حاد کرونا و حالت پیک کرونا است.

وی با بیان اینکه این مسئله به معنای نادیده انگاری کرونا نیست، تأکید کرد: به مردم استان گلستان توصیه می کنیم همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست ها را رعایت کنند و مهم‌تر از همه این موارد نسبت به تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه واکسن های مختلف و متعددی در دسترس مردم گلستان وجود دارد،تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن پیاده روی اربعین حسینی رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا بیش از پیش احساس می شود.

گل فیروزی متذکر شد: در سفر اربعین حسینی حجم انبوهی از زائران و خادمان حسینی در کربلای معلی حضور می یابند که این شرایط می طلبد مردم نسبت به حفظ فاصله اجتماعی و همچنین تکمیل روند واکسیناسیون اقدام کنند.

وی رعایت بهداشت سفر را در رابعین حسینی ضروری خواند و ابراز داشت: به زائران حسینی توصیه می کنیم حتماً نسبت به شست‌وشوی مرتب دست ها اهتمام داشته و تا حد امکان از مواد غذایی پخته و آبپز استفاده کنند و در صورت مصرف مواد غذایی خام نیز به ضدعفونی و گندزدایی آن توجه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه جلسات هماهنگی متعددی با خادمان موکب ها در اربعین حسینی برگزار شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این جلسات نکات و توصیه های لازم برای پیشگیری از بیماری به ویژه ابتلا به کرونا به خادمان و دست اندرکاران آموزش داده شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز