title
کد خبر: 221814
00
چه کنیم تا دوباره کرونا ما را غافلگیر نکند؟

معاون فرماندار شهرستان تاکستان و رییس نشست ستاد کرونای شهرستان در نشست روز 26 مرداد 1401 این ستاد ضمن قدردانی از مدیر و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان در مواجهه و اقدامات موثر آنان در مورد بیماری کرونا، گفت: باید تجربیات دو سال گذشته را در مورد مواجهه با این بیماری، در موج های احتمالی بعدی بکارگیری بگیریم تا خدای نخواسته غافلگیر نشویم و در صورت بروز همه گیری، تعداد مرگ و میر به حداقل برسد.

به گزارش بهداشت نیوز، امیر جعفرزادگاناز مسؤولان و نمایندگان ادارات شهرستان خواست که همکاری بیش از پیش با نظام سلامت شهرستان داشته باشند.

سیر ابتلای کرونا، افزایشی

دکتر حسن رحمانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان هم در نشست مذکور بیان کرد: رنگ بندی کرونا تغییر کرده و سیر ابتلای کرونا، افزایشی است، هر چند خوشبختانه آمار فوتی ها کمتر از موج های قبلی است.

وی، از مهم ترین علت افزایشی شدن آمار کرونا در روزهای اخیر را عادی انگاری و رعایت نکردن پروتکل ها و ناقص بودن واکسیناسیون برشمرد و اذعان کرد: همه گیری کرونا همزمان با توسعه واکسیناسیون به راه خود ادامه می‌دهد، اما استقبال از واکسن کرونا در دوزهای جدید کمتر شده است.

دکتر رحمانی، مهم ترین اقدام در زمان حاضر را آگاهی دادن به مردم دانست و بیان کرد: مردم باید بدانند کرونا تمام نشده و احتمال موج های بعدی وجود دارد؛ پس نباید با غفلت از واکسیناسیون و رعایت نکردن پروتکل ها اجازه دهیم موج جدید، دوباره کشته‌های زیادی بگیرد.

اقدامات انجام شده، لازم، ولی ناکافی

 مهندس عسگر شریف زاده، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان هم در گفت: اقدامات انجام شده به منظور کنترل بیماری کرونا، لازم و واجب بوده است، ولی کافی نیست.

وی با بیان اینکه واکسن های موجود در پایگاه ها و مراکز تهیه و توزیع شهرستان از نظر کمی و تنوع در وضعیت مناسبی هست، افزود: برای اینکه از شیوع موج های بعدی جلوگیری شود، باید بیش از پیش، پروتکل های اعلام شده در مورد کرونا مورد توجه قرار گیرد و از عادی انگاری پرهیز شود.

مهندس شریف زاده گفت:حتی اگر موج‌های بعدی کرونا پیش نیاید، که احتمال آن کم است، تکمیل واکسیناسیون همگانی ضرری ندارد و سطح ایمنی و آمادگی جامعه را برای هر حادثه ناخواسته بالا نگه می‌دارد.                  


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز