title
کد خبر: 221619
00
اختصاصی| این غذاها پر از آرژنین هستند

در ادامه این مطلب با غذاهای غنی از آرژنین آشنا می شوید که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. 

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، غذاهای غنی از آرژنین برای بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی مفید هستند.آرژنین اسید آمینه ای است که تولید اکسید نیتریک را تحریک می‌کند و باعث اتساع عروق می شود.همچنین می تواند به کاهش سطح فشار خون کمک کند و کارایی قلب را بالا ببرد.برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، دستیابی به تنوع و تعادل مهم است.این باعث می‌شود از تغییرات مضر در ترکیب بدن که ممکن است بر سطوح داخلی بدن تأثیر بگذارد جلوگیری کنید.

غذاهای غنی از آرژنین

برای اینکه از مزایای این ماده در ورزش بهره مند شوید، باید آن را در قالب مکمل استفاده کنید. مقدار آرژنین موجود در غذا کم هست ولی برای سلامت بدن کافی می‌باشد.

ساردین
ساردین منبع خوبی از آرژنین است. علاوه بر این، آنها حاوی دوز قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. تحقیقات نشان داده است این عناصر برای کنترل سطوح التهاب که از ایجاد بسیاری از آسیب های مزمن و پیچیده جلوگیری می‌کند مفید و همچنین دستیابی به یک تعادل خوب بین امگا 3 و امگا 6 مهم است.

بادام ها

آجیل‌ها دارای تراکم غذایی بالا هستند.آنها مقادیر زیادی از  پروتئین و اسیدهای چرب را دارند.همچنین حاوی چندین ماده معدنی به ویژه آرژنین هستند.در میان مواد معدنی موجود در بادام، سلنیوم ترکیبی با فعالیت آنتی اکسیدانی بالا هست و به همراه آرژنین برای سیستم قلبی عروقی بسیار مناسب می‌باشد.فرآیندهای آنتی اکسیدانی موجود در سلنیوم،خطر ابتلا به پاتولوژی های پیچیده در عروق کرونر را کاهش می‌دهد.

سویا

سویا یکی دیگر از منابع خوب آرژنین است.فلاونوئیدهای موجود در آن برای همه به ویژه زنان مفید است. بر اساس تحقیقات منتشر شده،آنها می‌توانند حالات التهابی را کاهش دهند و به حفظ هموستاز داخلی کمک کنند.با این حال، بحث‌های زیادی در مورد مصرف سویا در مردان وجود دارد.برای سال‌ها، ادعا می‌شد که این غذا می‌تواند به‌عنوان سرکوب‌کننده سطح تستوسترون عمل کند که برای سلامت مردان مضر است.تحقیقات علمی اخیر نشان می‌دهد که مصرف مقدار مناسبی از سویا خیلی مشکل ساز نیست.

عدس

ما نمی توانیم غذاهایی با محتوای آرژنین بالا را بدون در نظر گرفتن برخی حبوبات ذکر کنیم. از همه حبوبات مهم‌تر ، عدس است.این ماده برای هر رژیم غذایی سالم بسیار مناسب است چون حاوی مقادیر زیادی پروتئین، فیبر و مواد معدنی به ویژه آرژنین می‌باشد.فیبر به خودی خود در مورد عملکرد دستگاه گوارش تفاوت ایجاد می‌کند.همچنین حجم بولوس مدفوع را افزایش می دهد و امکان تحریک بیشتر گیرنده های مکانیکی را فراهم می کند که باعث یبوست کمتر می شود.همزمان،بخشی از فیبر در دستگاه گوارش تخمیر شده و تبدیل به بستری پرانرژی برای باکتری‌هایی می‌شود که در آنجا زندگی می‌کنند.

تخم مرغ

آنها حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری و پروتئین هستند. همچنین منبعی از مواد مغذی با کیفیت بالا را در خود دارند.سال‌ها تصور می‌شد که مصرف مکرر آنها می‌تواند سطح کلسترول را افزایش دهد، اما امروزه این نظریه کنار گذاشته شده است.تحقیقات نشان می‌دهد که در هیچ موردی این محصولات با افزایش خطر قلبی عروقی مرتبط نیستند.

غذاهای غنی از آرژنین را در رژیم غذایی خود بگنجانید

همانطور که می بینید، غذاهای مختلفی وجود دارند که می توانند مقادیر مناسبی از آرژنین را تامین کنند. این ترکیب به بهبود اتساع عروق و در نتیجه کاهش فشار خون کمک می کند.همچنین می تواند هم افزایی خاصی با سایر ترکیبات طبیعی مانند نیترات که عمدتاً در چغندر وجود دارند ایجاد کند.در ورزش از این ماده به عنوان نیروزا استفاده می‌شود.باید به یاد داشت که مصرف مکمل آرژنین علاوه بر عملکرد بالا در ورزش موجب دستیابی به اثرات مثبت این ماده هم می‌شود.در این نوع شرایط، به حداکثر رساندن مقدار اکسیژن و مواد مغذی به بافت ها بسیار مهم است.

۱۶ اوت ۲۰۲۲
Steptohealth

گلنوش محبعلی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز